اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

غدیر سرنوشت انسان‌ها را مشخص می‌کند/ فرهنگ غدیر در جامعه گسترش یابد

امام جمعه آبپخش گفت: در واقعه در غدیر سرنوشت انسان‌ها مشخص شده و در حقیقت مساله امامت و ولایت برای این است که انسان‌ها هدایت شوند تا به سعادت و سربلندی برسند.

غدیر سرنوشت انسان‌ها را مشخص می‌کند/ فرهنگ غدیر در جامعه گسترش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام خداداد رضایی ظهر امروز در نشست شورای اداری بخش آبپخش با تبریک عید غدیر اظهار داشت: کمال، سعادت و رستگاری انسان‌ها در گرو تفقه در دین است و باید در این زمینه بصیرت‌افزایی شود.

وی افزود: غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است و برگزاری برنامه‌های متنوع به‌منظور تبیین ابعاد واقعه غدیر در جامعه مساله مهمی است که همه مسئولان باید در این زمینه همکاری کنند.

امام جمعه آبپخش خاطرنشان کرد: فرهنگ غنی غدیر که همان امامت و ولایت است جایگاه رفیعی بین مسلمانان دارد و منحصر به شیعیان نیست.

رضایی بیان داشت: کتاب‌ها و روایات زیادی موجود هستند که برادران اهل سنت هم به واقعه غدیر معترف هستند و این نشان از عظمت این حقیقت بزرگ دارد.

وی اضافه کرد: غدیر خم ادامه رسالت انبیای الهی است و تبیین این واقعه عظیم وظیفه‌ای است که همگان بر عهده دارند و تمامی مردم و مسئولان باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.

غدیر تداوم رسالت انبیای الهی است

این مسئول اذعان داشت: خداوند در واقعه غدیر خم به پیامبر بزرگ اسلام دستور جانشینی حضرت علی (ع) را می‌دهد و درستی امر رسالت پیامبر (ص) را منوط به ابلاغ ولایت حضرت علی (ع) به مسلمین می‌داند و این امر نشان دهنده این است که ولایت امام علی (ع) ادامه رسالت انبیای الهی است.

امام جمعه آبپخش با تاکید بر اینکه واقعه غدیر جایگاه امامت و ولایت را در جامعه تبیین می‌کند، بیان داشت: واقعه غدیر جایگاه امامت و ولایت را مشخص می‌کند و در حقیقت امامت ائمه اطهار (ع) در این واقعه برای همه جهانیان مطرح شده است.

رضایی گفت: تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ غدیر را وظیفه آحاد جامعه اسلامی است و در شرایطی که برخی در صدد هستند که این واقعه تاریخ اسلام را زیر سوال ببرند وظیفه ما سنگین‌تر از گذشته خواهد بود.

وی افزود: دلایل نقلی و عقلی فراوانی برای واقعه غدیر وجود دارد و اگر دلایل نقلی را هم نادیده بگیریم دلایل عقلی اهمیت این موضوع را تبیین می‌کنند.

امام جمعه آبپخش بیان داشت: اگر با دید تامل بنگریم متوجه می‌شویم که در واقعه غدیر سرنوشت انسان‌ها مشخص شده و در حقیقت مساله امامت و ولایت برای این است که انسان‌ها هدایت شوند تا به سعادت و سربلندی برسند.

رضایی خاطر نشان کرد: در عصر غیبت هم انسان‌ها رها نشده‌اند و جامعه اسلامی هنوز هم از نعمت امامت و ولایت برخوردار است و با تمسک به این نعمت همواره از تاریکی‌ها به سمت روشنی گذر کرده است.

وی ادامه داد: در طول 35 سال گذشته مردم ایران اسلامی نعمت ولایت را به‌خوبی درک کرده‌اند و تمامی شرایط را با هدایت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای پشت سر گذاشته‌اند.

غدیر باید سینه به سینه نقل شود

امام جمعه آبپخش اذعان داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) با قرائت خطبه غدیر تکلیف آحاد جامعه اسلامی را مشخص کرد و واقعیت غدیر باید سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شود تا همگان حقیقت ولایت مولا علی (ع) را بدانند.

رضایی از عید غدیر به عنوان عید اکمال دین یاد کرد و گفت: عید غدیر، عید اکمال دین نبوی و ولایت و زعامت امام علی (ع) بر مسلمین به امر خداوند بزرگ است و بزرگترین عید شیعیان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: واقعه غدیر را باید به‌عنوان یک فرهنگ غنی اسلامی به نسل جوان معرفی کنیم و آحاد جامعه اسلامی در ابلاغ پیام غدیر به نسل‌های آینده مسئولیت دارند.

انتهای پیام/2452/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول