اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پست ایران خبر داد

رشد 90 درصدی خدمات پست الکترونیک در کشور

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران از رشد 90 درصدی مبادلات خرید و فروش اینترنتی کالاها طی 6 ماه نخست امسال خبر داد.

رشد 90 درصدی خدمات پست الکترونیک در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدحسن کرباسیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: در حال حاضر 17 هزار نقطه خدمت‌رسان پستی در کشور مشغول خدمت‌رسانی به مردم در نقاط شهری و روستایی هستند و بیش از 10 هزار دفتر خدمات پستی روستایی و 5 هزار دفتر شهری با 15 هزار و 600 نیروی خدوم و تلاشگر در این عرصه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: براساس گستردگی کشور با وجود کمبود نیرو شاهد ارتقای کیفی خدمات بوده‌ایم؛ به گونه‌ای که اگر آمار مرسولات مبادله شده در سال 57 را با سال 91 مقایسه کنیم به این مهم می‌رسیم که در سال 57 تنها 75 میلیون مرسوله و با مشارکت 8 هزار کارمند انجام می‌شد که در سال 91 شاهد مبادله 842 میلیون مرسوله با همت تنها 15 هزار و 600 خدمه هستیم.

مدیرعامل پست ایران تصریح کرد: این امر در حالی است که رشد مبادلات ما 10 برابر شده و تنها با رشد 2 برابری نیروها مواجه بوده‌ایم.

کرباسیان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سه هزار و 200 خط مبادله‌ای در سطح کشور فعال بوده و مرسولات را به صورت زمین جابه‌جا می‌کنند.

وی افزود: طی سنوات اخیر با گسترش تجارت الکترونیک و فعال شدن درگاه تجارت الکترونیک در سایت رسمی شرکت پست شاهد استقبال روزافزون هموطنان نسبت به این خدمت جدید بوده‌ایم؛ به گونه‌ای که در حال حاضر به صورت روزانه بیش از 70 هزار نفر از این درگاه اینترنتی بازدید می‌کنند.

کرباسیان عنوان کرد: طی 6 ماه نخست امسال با رشد 90 درصدی مبادلات پست الکترونیک مواجه بودیم و در این مدت بیش از 2 میلیون و 200 هزار مرسوله به هموطنان تحویل داده شده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 10 هزار فروشگاه در سراسر کشور به حوزه تجارت الکترونیک مورد تأیید شرکت پست پیوسته‌اند و طی مدت 72 ساعت کالاهای سفارش‌ داده‌ شده هموطنان را به آنان تحویل می‌دهند.

مدیرعامل شرکت پست ایران اظهار داشت: با تقویت نظارت‌ها و ارتقای کیفی خدمات الکترونیک در آینده نزدیک شاهد افتتاح سایت رسمی پذیرش آگهی عرضه و فروش محصولات هموطنان خواهیم بود و سعی می‌شود که زمان تحویل کالاهای خریداری‌شده در فضای تجارت الکترونیک نیز کاهش یابد.

انتهای پیام/79006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول