اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح خبر داد

کاهش چشمگیر جرایم در بین نیروهای مسلح

معاون سازمان قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: در سال‌های اخیر میزان جرایم در بین نیروهای مسلح به شدت کاهش یافته و هر سال نیز شاهد کاهش 10 تا 30 درصدی این جرایم هستیم.

کاهش چشمگیر جرایم در بین نیروهای مسلح

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمد مصدق عصر امروز در مجمع پیشگیری از وقوع جرم در بین نیروهای مسلح در اردبیل، اظهار داشت: ایران یکی از کشورهای امن و کم تخلف در دنیاست که این برجستگی در بین نیروهای مسلح مشهود و معلوم است.

وی با بیان اینکه از اوایل دهه 80 در قالب مجامع پیشگیری از وقوع جرم در استان‌ها سعی کردیم اهداف و برنامه‌های پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهیم، تصریح کرد: از همان سال‌ها تاکنون با مراقبتی که از رفتار و سکنات نیروهای مسلح داشتیم زمینه را برای کاهش تخلفات و بهبود و اصلاح وضعیت خدمت‌رسانی مطلوب نیروهای مسلح فراهم کردیم.

مصدق به اعتقاد و دینداری نیروهای مسلح در عرصه خدمت‌رسانی به مردم اشاره کرد و افزود: دین اسلام از ابتدا به امر پیشگیری آن هم به شکل غیر کیفری اهمیت داده که مصداقی از آن را می‌توان فریضه امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سایه همین احکام نورانی است که بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شده و زمینه برای تحول جدی در حوزه دینداری و اعتقادات افزایش یافته است.

وی در ادامه اضافه کرد: ما با شعارهایی که سالانه با رویکرد پیشگیری بهتر از درمان و مجازات داشتیم، سعی کردیم با رویکرد کاهش تخلفات در سایه اصلاح رفتار به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا کمترین آسیب‌ها در نیروهای مسلح بروز و ظهور پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح بیان کرد: ناهنجاری‌ها همیشه و در جوامع مختلف با اندک تفاوت در ماهیت جرایم وجود دارد و از گذشته‌های دور نیز فکر مقابله با انحرافات در اندیشه و اذهان بشریت بوده است.

مصدق به رفتارهای اصلاح‌گرایانه و شیوه‌های مقابله با مجازات اشاره کرد و ادامه داد: آنچه که در این زمینه باید به آن توجه کرد کاستن از مجازات‌هایی است که گاه خطرات و آسیب‌هایی را به همراه دارد.

وی به عظمت و حرمت خدمت در نظام اسلامی و پوشیدن لباس سربازی در این حکومت الله اشاره کرد و یادآور شد:‌ همه نیروهای مسلح به خدمت در زیر پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنند و خدمتگزاری در این عرصه را یک عبادت و کار ماندگار می‌دانند.

این مسئول در پایان سخنان خود افزود: ما همه ساله و در استان‌های مختلف مجامع پیشگیری از وقوع جرم در بین نیروهای مسلح را برگزار می‌کنیم و این حرکت را گامی مثبت در کاهش تخلفات می‌دانیم که در استان اردبیل نیز نتیجه آن مشهود و معلوم است.

انتهای پیام/62003/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول