اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی دادگستری کل گلستان:

مهم‌ترین علت طلاق در فقدان آموزش‎های لازم قبل از ازدواج است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گلستان گفت: مهم‌ترین علت طلاق در فقدان آموزش‎های لازم قبل از ازدواج است.

مهم‌ترین علت طلاق در فقدان آموزش‎های لازم قبل از ازدواج است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین شعبانی عصر امروز در جمع اعضای کارگروه خانواده استان گلستان اظهار داشت: مجلس باید در تدوین قوانین برنامه پنج‎ساله نگاه جدی‎تری داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسائل اقتصادی نیز در رشد طلاق بی‎تأثیر نیست، ادامه داد: نیمی از درخواست‌کنندگان طلاق در ادارات دولتی هستند که نیاز است طرح «مطلع مهر» با جدیت بیشتری پیگیری شود و دستگاه‎های اجرایی نیز مکلف به اجرای این برنامه باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گلستان افزود: بنیاد صیانت از بنیان خانواده از سازمان‎های مردم نهادی که همسو با اهداف و آموزه‎های دینی باشند، برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده خواهد کرد.

شعبانی تأکید کرد: در راستای به حداقل رساندن ناهنجاری‎ها باید از سازمان‎هایی که آموزه‎های دینی افراد را ارتقا می‎دهند بهره‌گیری کرد.

نظارت دستگاه‎ها یک وظیفه اصلی و اساسی دادگستری است

وی با بیان اینکه نظارت دستگاه‎ها یک وظیفه اصلی و اساسی دادگستری است، اظهار داشت: بنیاد صیانت از خانواده قصد ندارد از جنبه حاکمیتی وارد شود؛ بلکه از نظر عمومی و مردمی تلاش خواهد کرد تا مشکلات خانوادگی را مرتفع سازد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گلستان خاطرنشان کرد: حوزه تاثیرگذاری بنیاد صیانت از خانواده بسیار وسیع است و تأثیرگذاری آن بیشتر حول محور ارزش‎های دینی و مذهبی خواهد بود.

شعبانی از دستگاه‎های اجرایی استان خواست تا همکاری لازم را در فعال‌سازی بنیاد صیانت از خانواده داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین علت طلاق در فقدان آموزش‎های لازم قبل از ازدواج است، گفت: 30 درصد اختلافات مربوط به کسانی است که تازه زندگی مشترک‎شان را آغاز کرده‎اند، بنابراین باید در این راستا برنامه‎ریزی دقیق‎تری صورت بگیرد و با برگزاری کلاس‎های قبل از ازدواج از رشد طلاق جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/83001/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول