اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت جانبازان و معلولان جم:

ورزشکاران معلول شهرستان جم از امکانات ورزشی محروم هستند

رئیس هیئت جانبازان و معلولان جم با بیان اینکه ورزشکاران معلول شهرستان جم از امکانات ورزشی محروم هستند گفت: به پارالمپیک 2016 فکر می‌کنیم.

ورزشکاران معلول شهرستان جم از امکانات ورزشی محروم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان جم، سمیه رستمی ظهر امروز در نشست مسئولان جم اظهار داشت: معلولان قشر حساسی در جامعه هستند و رسیدگی به مشکلات این قشر امری لازم است.

وی افزود: از یکسال پیش با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان جم شاهد راه‌اندازی هیئت جانبازان و معلولان جم هستیم که تاکنون فعالیت‌های ارزنده‌ای نیز داشته است.

رئیس هیئت جانبازان و معلولان جم از فعالیت معلولان جم در چهار رشته ورزشی خبر داد و خاطرنشان کرد: معلولان این شهرستان در رشته‌های ورزشی دو و میدانی، تیر و کمان، تنیس روی میز و پاورلیفتینگ فعال هستند.

رستمی در ارتباط با تعداد ورزشکاران نیز گفت: در حال حاضر از جمعیت 547 نفری معلولان جم، تعداد کسانی که در حوزه ورزش قهرمانی فعالیت می‌کنند 11 نفر هستند که شامل آقایان و خانم‌ها می‌شود.

وی در ارتباط با جمعیت ناچیز ورزشکاران معلول جم عنوان کرد: توقع هست که تعداد ورزشکاران ما خیلی بیشتر باشد و ما هم در این زمینه با توجه به اینکه ورزش معلولان کلاس‌بندی است، تعداد افراد زیادی را کلاس‌بندی کرده‌ایم؛ اما به دلیل مشکلات نتوانستند در تمرین‌ها حضور پیدا کنند.

این مسئول به مشکلات ورزش معلولان جم اشاره کرد و بیان داشت: بحث ورزش معلولان با افراد سالم بسیار متفاوت است، به طوری که نوع امکانات مورد نیاز معلولان و حتی ایاب و ذهاب آنها نیازمند صرف هزینه‌های زیادی است.‌

رستمی گفت: در حال حاضر علاوه بر کمبود امکانات سخت‌افزاری، بسیاری از ورزشکاران ما از شهرهای ریز و انارستان، شهر خاص و روستاهای دور دست از مرکز است که برای رفت و  آمد مشکل دارند و با توجه به اینکه بیشتر این افراد هم از خانوادهای کم بضاعت هستند توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند؛ به همین علت ما با کمبود ورزشکار مواجه هستیم.

رئیس هیئت جانبازان و معلولان جم یادآور شد: هشت بازیکن ما فقط یک وزنه دارند و به شدت به امکانات و وسایل تمرین نیاز داریم.

وی اضافه کرد: به علت نداشتن بودجه از داشتن مربی حرفه‌ای نیز محروم هستیم و تنها ماهی یکبار برای دو یا سه روز یک مربی از بوشهر برای تمرین بچه‌ها اعزام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: ما به پارالمپیک 2016 فکر می‌کنیم، این ظرفیت را در بچه‌ها سراغ داریم که بتوانیم در 2016 نماینده داشته باشیم و باعث افتخار برای کشور، استان و شهرستانمان باشیم.

رستمی گفت: دلیل این حرف هم فاصله بسیار کم رکورد بچه‌های ما با اعضای تیم ملی است که اگر امکانات و مربی خوب جذب کنیم، به راحتی به این مهم دست پیدا خواهیم کرد؛ چون از نظر فیزیک بدنی بچه‌های ما به مراتب نسبت به دیگران در وضعیت مناسبی هستند.

رئیس هیئت جانبازان و معلولان جم تاکید کرد: امام جمعه شهرستان جم، مسئولان اداره ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی و پالایشگاه فجر جم تاکنون همکاری خوبی با ما داشته‌اند که لازم است از این عزیزان تجلیل شود.

انتهای پیام/2451/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول