اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست ورزش و جوانان گیلان:

راه اصلاح رفتارها در ورزش کشور باید از فوتبال آغاز شود

سرپرست ورزش و جوانان گیلان گفت: با توجه به گرایش وسیع جوانان به رشته ورزشی فوتبال، راه اصلاح رفتارها و بهبود شرایط فرهنگی در ورزش کشور باید از این رشته آغاز شود.

راه اصلاح رفتارها در ورزش کشور باید از فوتبال آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، افشین ملائی ظهر امروز در جمع اعضای هیئت فوتبال استان، توسعه ورزش فوتبال در ابعاد فنی و فرهنگی را نیازمند کار کارشناسی و بهره‌مندی از دیدگاه‌های چالشی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان با تفکرات سنتی و کم‌توجهی به علوم روز؛ توقع توسعه پایدار و متوازن را در عرصه‌های مختلف اجتماع به ویژه ورزش داشت، افزود: ایجاد تحول فرهنگی در فوتبال پیچیده و چند وجهی است.

این مسئول، گفت: با توجه به گرایش وسیع جوانان به رشته ورزشی فوتبال، راه اصلاح رفتارها و بهبود شرایط فرهنگی در ورزش کشور باید از این رشته آغاز شود.

وی، تدوین سند چشم‌انداز برای سهولت دسترسی به اهداف فنی و فرهنگی ورزش را ضرورت توسعه دانست و یادآور شد: عملکرد ما در ادوار گذشته نشان می‌دهد که تاکنون نتوانسته‌ایم تحولی اساسی در زمینه‌های فنی و فرهنگی فوتبال ایجاد کنیم.

ملائی، عمده‌ترین دلایل این اثربخشی محدود را بهره‌مندی بسیار ناچیز از تفکرات علمی و راهبردی در مدیریت کلان ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: گیلان با توانمندی‌های بالقوه‌ای که دارد می‌تواند از مسیر یک راهبرد مشخص و تدوین سند علمی، تحولی اساسی در رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه فوتبال ایجاد کند.

رئیس هیئت فوتبال گیلان نیز در نشست مذکور تعامل و هماهنگی اداره کل و هیئت‌های ورزشی را موجب به حداقل رساندن کمبودهای موجود دانست و افزود: این امر شرایط را برای پیشرفت همه‌جانبه ورزش استان فراهم می‌آورد.

قربانعلی الماس‌خاله، برگزاری بیش از پنج هزار مسابقه فوتبال در سال را یک فعالیت گسترده در راستای توسعه این رشته ورزشی ذکر کرد.

وی، افزود: وجود زمین‌های تمرینی در کنار ورزشگاه‌ها و تعمیر و نگه‌داری اماکن ورزشی یکی از اساسی‌ترین مطالبات جامعه ورزش استان است.

رئیس هیئت فوتبال گیلان، این استان را در فوتبال ساحلی سرآمد کشور خواند و خاطرنشان کرد: 275 کیلومتر نوار ساحلی گیلان یک مزیت برجسته است.

وی با تصریح بر اینکه تاکنون از این مزیت ویژه هیچ استفاده نشده‌ است، یادآور شد: می‌توان با احداث استادیومی در ساحل دریا گیلان را به پایگاه قهرمانی فوتبال ساحلی ایران تبدیل کرد.

انتهای پیام/2300/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول