اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری

صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری امروز با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری معرفی و تجلیل شدند.

صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، استاندار چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استانی اظهار داشت: روز ملی صادرات باید سمبلی برای ارج‌نهادن به تلاش‌های انجام‌شده از سوی صادرکنندگان برای نفوذ و حضور در بازارهای جهانی و زمینه‌ای برای گفت‌وگوی رودررو شود.

علی‌اصغر عنابستانی با اشاره به این‌که جهت‌گیری‌ها در حوزه صادرات باید تغییر کند، گفت: در کشورهایی مثل ایران صادرات از مواد خام تشکیل می‎شود و یکی از این تغییرات این است که به سمت صادرات کالا و خدمات حرکت کنیم.

وی با بیان این‌که میزان صادرات در استان چهارمحال و بختیاری هنوز به میزان سرانه صادرات کشور نرسیده است، گفت: عمده صادرات این استان شامل کالا و خدمات است و درصد عمده صادرات این استان به شکل تک محصولی قرار دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که نباید صادرات تنها به چند کشور محدود شود، ادامه داد: در حال حاضر از استان چهارمحال و بختیاری به 25 کشور دنیا کالا صادرات می‎شود اما این میزان کافی نبوده و باید به محدوده جغرافیایی گسترده‌تری بیندیشیم.

وی ادامه داد: باید از صادرات مازاد بر مصرف به سمت تولید برای صادرات حرکت کنیم و این فرهنگ باید در جامعه شکل بگیرد.

عنابستانی تاسیس موسسات بزرگ مخصوص صادرات را راهکار موثری در امر افزایش صادرات دانست و گفت: تولیدکننده دیگر نباید دغدغه تشخیص نوع سلیقه و بازارهای جهانی را داشته باشد و باید فضایی تشکیل شود که موسسات بزرگ صادراتی نیاز صادرات کشور را تشخیص دهند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از صادرکنندگان نمونه استان چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی تجلیل شد.

انتهای پیام/68006/م20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول