اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار سقز:

ساماندهی و مدیریت پسماند نیازمند هم‌اندیشی بین‌بخشی ادارات است

معاون فنی و عمرانی فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: ساماندهی و مدیریت پسماند نیازمند هم‌اندیشی بین‌بخشی و فرابخشی ادارات است.

ساماندهی و مدیریت پسماند نیازمند هم‌اندیشی بین‌بخشی ادارات است

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، صابر زارعی ظهر امروز در جلسه کارگروه پسماند اظهار داشت: رشد شهرنشینی، مدیران شهری را بر آن می‌دارد که با برنامه‌ریزی و دوراندیشی، مسائل شهری از جمله مدیریت پسماند و دفع زباله‌های شهری را بررسی کنند.

وی تصریح کرد: توجه به تنوع زباله‌های شهری، ساماندهی و مدیریت پسماند، نیازمند هم‌اندیشی بین‌بخشی و فرابخشی مدیران ادارات است.

در این کارگروه رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان سقز نیز از اقدامات شهرداری سقز پیرامون اقدامات تفکیک زباله از مبدا تقدیر کرد و افزود: اقدامات شهرداری به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در سطح کشور در بحث تفکیک زباله از مبدأ بسیار نویدبخش است.

سید معروف قادری بخشی از اقدامات صورت گرفته از جمله حصارکشی قسمتی از جایگاه زباله، ساماندهی نخاله‌های ساختمانی با گشت‌زنی مرتبط توسط تیم مشترک را تشریح نمود.

در این جلسه حسین بیگی معاون خدمات شهری شهرداری سقز هم گزارشی از وضع زباله، حوزه ساماندهی پسماندها و شیوه تفکیک از مبدا ارائه داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط کارکنان شهرداری، بخش خصوصی و همکاری بسیار مطلوب شهروندان فهیم و با فرهنگ سقز، بحث ساماندهی زباله‌های شهری بسیار رضایت‌بخش است.

بیگی با بیان اینکه هر روز در شهر سقز 160 تا 170 تن زباله ‌خانگی‌، تجاری، عادی و نخاله ساختمانی تولید می‌شود، اظهار داشت: بر اساس دورنمای تعیین شده و مطالعات شهرداری سقز که از سال 89 در خصوص پسماند شروع شده در بخش تفکیک از مبدا و دفع و دفن نهایی، حمل و نقل و پردازش زباله اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

وی استفاده از انرژی بیوگاز زباله‌های شهری به عنوان سوخت جایگزین، تولید کود و برق از زباله را به عنوان مواردی برشمرد که در دستور کار شهرداری در بحث بازیافت زباله قرار دارد.

انتهای پیام/79010/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول