اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

200 روستای چهارمحال و بختیاری با بحران کم آبی مواجه‌ هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر بیش از 200 روستای استان در شهرستان‌های کوهرنگ و لردگان با بحران جدی کم آبی مواجه هستند.

200 روستای چهارمحال و بختیاری با بحران کم آبی مواجه‌ هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سعید یوسف‌پور بعدازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی بحران آب و محیط زیست در دانشگاه شهرکرد، اظهار کرد: مسئله انتقال آب از استان چهارمحال و بختیاری به استان اصفهان و سایر استان‌ها چندین سال است که به دغدغه فعالان حوزه آب تبدیل شده است.

وی با اشاره به چند معیار سازمان یونسکو در خصوص ضوابط انتقال آب بین‌حوزه‌ای، گفت: اگر قرار باشد آبی انتقال داده شود باید در مقصد راهکارهایی از جمله صرفه‌جویی و کنترل مصرف آب بررسی شود.

یوسف‌پور افزود: هزینه‌های تحمیل شده با انتقال آب در حوزه‌‎های محیط زیست، اجتماعی و فرهنگی باید کاهش یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در مسیر انتقال آب بیش از 40 گسل کوچک و 40 گسل بزرگ قرار دارد، گفت: این گسل‌ها در مسیر انتقال آب است و شبکه سفره آب‌های زیرزمینی استان را تشکیل می‌دهد.

وی از وجود بیش از 200 روستای بی‌آب و کم‌آب خبر داد و گفت: اوضاع آب شرب در روستاهای کوهرنگ و لردگان با بحران جدی روبرو است.

یوسف‌پور ادامه داد: هیچکس در استان با انتقال آب مخالف نیست و زاینده‌رود می‌تواند با مدیریت صحیح آب زنده بماند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به مدیریت یکپارچه زیست‌بومی زاینده‌رود، گفت: باید حق‌آبه از سرچشمه زاینده‌رود تا گاوخونی رعایت شود و مدیریت زاینده‌رود با چهارمحال و بختیاری نیست.

انتهای پیام/68006/ت20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول