اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان در جمع خبرنگاران مطرح کرد

کارخانه قند خوراسگان شهرک سینمایی می‌شود/ساخت سریال سلمان فارسی در اصفهان

شهردار اصفهان گفت: آقای داوود میرباقری یکی از فیلم‌سازان برجسته کشور که قصد ساخت سریال سلمان فارسی را دارند از ما خواسته‌اند که این کارخانه قند را به شهرک سینمایی تبدیل کنیم و هفته آینده مذاکرات جدی این شهرک سینمایی اجرا می‌شود.

کارخانه قند خوراسگان شهرک سینمایی می‌شود/ساخت سریال سلمان فارسی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود با بیان اینکه پروژه سالن اجلاس تاکنون 41 درصد پیشرفت اجرایی داشته و مجموعه هتل و اداری هم به آن اضافه شده است در مورد زمان اتمام این طرح اظهار کرد: سالن اصلی اجلاس تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد اما سایر بخش‌ها در سال 93 تکمیل می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که بسیاری از هزینه تمام شده جشنواره بین‌المللی کودک در اصفهان برای شهرداری سئوال می‌کنند و بعضاً رقم‌های چند میلیارد تومانی برای هزینه‌های این فستیوال فرهنگی عنوان می‌شود، آیا برنامه‌های از این دست می‌تواند در فرهنگ سازی برای کودکان تأثیری داشته باشد، گفت: هزینه جشنواره بیست و هفتم یک میلیارد و 100 میلیون تومان بوده و رقم غیر از این شایعه است.

شهردار اصفهان ادامه داد: در بخش تولید فیلمنامه از سوی هنرمندان اصفهانی، اعتبار 150 میلیارد ریالی هزینه شده که باید سهم اصفهان در این بخش به 500 میلیارد ریال برسد.

وی تاکید کرد: در جشنواره فیلم کودک، از اصفهان بیش از 5 هزار دقیقه در رسانه‌های مختلف به تصویر درآمد که اگر به صورت عادی قصد پخش چنین برنامه‌هایی را داشتیم باید هزینه بسیاری را صرف می‌کردیم اما تبلیغ اصفهان در این شرایط رایگان صورت گرفت.

*ثبت جشنواره فیلم کودک در تقویم بین‌المللی به نام اصفهان

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه آیت‌الله طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان از اینکه شهر تنها میزبان جشنواره باشد، ابراز نگرانی کردند، گفت: مقرر شد با توجه به حضور 50 کشور جهان در این جشنواره همگام با آن نظام ویژه‌ای در اصفهان نهادینه شود و بخش گردشگری معرفی و قابلیت‌های اصفهان به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی مقرر شد نام جشنواره فیلم کودک در تقویم بین‌المللی به نام اصفهان ثبت شده و برگزاری این جشنواره در اصفهان نهادینه شود و این شهر فقط جنبه میزبانی را نداشته باشد.

شهردار اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با الحاق خوراسگان به اصفهان و مشکلاتی که در منطقه خوراسگان از نظر توزیع عادلانه امکانات شهری وجود دارد، بیان کرد: از لحاظ جغرافیایی خوراسگان همچون جنینی در شکم اصفهان است و اشتراک‌های فراوانی با شهر اصفهان داشت به همین دلیل این الحاق صورت گرفت.

*ساخت سریال سلمان فارسی در اصفهان

وی با اشاره به اینکه مردم شهر خوراسگان با اصالت هستند و در جریان جنگ تحمیلی شهدا، جانبازان و اسرای زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کردند، تصریح کرد: خوراسگان همواره از لحاظ مدارج علمی و وجود شخصیت‌های علمی و تاریخی همچون سلمان فارسی زبانزد بوده است.

سقائیان نژاد در ارتباط با مشکلات خوراسگان بیان کرد: در حال حاضر قیمت تفکیک زمین بین اصفهان و خوراسگان یک چهارم است و اداره دارایی نیز برای قیمت منطقه بندی از ابتدای سال در این منطقه اقدامی را صورت نداده است.

وی با تاکید بر اینکه در خوراسگان کارخانه قند با مساحت 90 هکتار وجود دارد که به طور حتم باید از این مکان منتقل شود، ادامه داد: آقای داوود میرباقری یکی از فیلم‌سازان برجسته کشور که قصد ساخت سریال سلمان فارسی را دارند از ما خواسته‌اند که این کارخانه قند را به شهرک سینمایی تبدیل کنیم و هفته آینده مذاکرات جدی این شهرک سینمایی اجرا می‌شود.

*زنان برای شهردار شدن مناسب نیستند

شهردار اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با نقش زنان در شهرداری اصفهان بیان کرد: در حال حاضر در بخش رسانه‌ای و یا مالی حضور زنان در شهرداری اصفهان بسیار چشمگیر است اما در خصوص سمت‌های شهرداری و یا پست‌های معاونتی به دلیل نوع فعالیت شهرداری و مراجعه افراد مختلف در شهر در حال گذاری مانند اصفهان؛ انتخاب زنان برای سمت شهردار و یا معاونت‌ها با محدودیت رو به رو است.

*ایجاد فرصت برای سودجویان با لاینحل باقی ماندن طرح توسعه شهرک صنعتی محمودآباد

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه ماجرای زمین خواری‌های گسترده در شهرک صنعتی محمود آباد به کجا رسید، اظهار کرد: شهرداری از توسعه و الحاق 270 هکتار به شهرک محمودآباد شکایت کرده و در استانداری این مباحث مطرح شده به طوری که دادستانی نیز تاکید داشته هرگونه گسترش در شهرک محمود آباد باید بر طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی باشد.

سقائیان نژاد تصریح کرد: هرگونه توسعه ای در این محدوده به شهرداری ابلاغ شده، غیر قانونی است و طبق دستورات مقامات قضایی محکم برخورد قانونی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه طرح توسعه شهرک محمودآباد در شعاع کمتر از محدوده ممنوعیت استقرار صنایع یعنی 50 کیلومتری مرکز شهر اصفهان ظلم به مردم است، تاکید کرد: در این محدوده آلودگی بسیاری وجود دارد، در حالی که مردم این منطقه مستحق آلودگی آب، خاک و هوا نیستند، این در حالی است که گسترش 270 هکتار محدوده شهرک صنعتی محمودآباد آلودگی بیشتری برای شهروندان به دنبال دارد.

شهردار اصفهان یادآور کرد: با افراد سود جو از این موقعیت سو استفاده می‌کنند، بنابراین باید هرچه سریع‌تر مباحث شفاف و روشن شود تا تصمیم گیری لازم صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی شهرداری اصفهان بیان کرد: فرهنگ شهروندی باید شفاف و معاونت فرهنگی در شهرداری مناطق تقویت شود، نباید فرهنگسراهای مجزا ایجاد کنیم و فضاهای فرهنگی در محلات باید بر مبنای مسجد محوری شکل گیرد.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: سند سبک زندگی مردم اصفهان در دانشگاه شیراز و با کمک دانشگاه اصفهان در حال تدوین است و علاوه بر این سند سلامت، تفریحات سالم و گردشگری البته بدون دخالت در امور ارگان‌های دیگر بلکه برای کمک به مسئولان نیز باید آماده شود.

وی با بیان اینکه سازمان گردشگری شهرداری اصفهان با کمک استانداری و میراث فرهنگی باید ایجاد تا تکلیف هر سازمانی در این بخش مشخص شود، یادآور کرد: مباحث مدیرتی، زیرساختی و نرم افزاری در بخش گردشگری مطرح است که با ایجاد سازمان گردشگری شهرداری می‌توان هر سه قسمت را مرتفع کرد.

شهردار اصفهان در پاسخ به سوالی دیگر در مورد مشکلات بی آر تی در اصفهان گفت: بی آر تی طرحی لازم برای شهر اصفهان است اما در بخش‌هایی از شهر برای اجرای آن با مشکل روبرو هستیم.

وی ادامه داد: در خیابان جی اصفهان که حجم فراوانی از عبور و مرورها انجام می‌شود باید بی آر تی راه پیدا کند و این در مورد مسیرهایی همچون قبرستان شهر( باغ رضوان) به عنوان محلی پرتردد صدق می‌کند، بنابراین بی آر تی تا قبرستان راه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/63002/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول