اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

ماندگاری قیام عاشورا‌ به دلیل قرارگرفتن در قالب امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه قروه گفت: جلوه‌گری قیام امام حسین(ع) و ماندگاری آن به واسطه قرار گرفتن در قالب امر به معروف و نهی از منکر است.

ماندگاری قیام عاشورا‌ به دلیل قرارگرفتن در قالب امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قروه گفت: اصل قیام امام حسین(ع) برای احیای یک یا دو فریضه خاص نبود، بلکه در قالب فریضه امر به معروف و نهی از منکر تمامی ابعاد این دین الهی را احیا کرد.

وی با بیان اینکه اصل این قیام برای از بین بردن حکومت ظلم بود، خاطرنشان کرد: حکومت ظالم زمینه‌ساز تمامی انحرافات فکری، اخلاقی و دینی جامعه است و لذا مقابله با آن در حقیقت احیای اسلام از طریق عمل به امر به معروف و نهی از منکر بود که امام حسین(ع) به خوبی به آن عمل کردند.

احیا افزود: امر به معروف و نهی از منکر چتری است که تمامی فرایض اسلامی را در بر می‌گیرد.

امام جمعه قروه با تاکید بر استفاده از تمامی ابزارهای تاثیرگذار در زمینه احیای این واجب الهی، تصریح کرد: امر به نیکی‌ها و بازداشتن از بدی‌ها از هیچ فرد مسلمانی ساقط نیست و هر کس در پست و مقام و جایگاهی باید با عمل به آن ضمن احیای این فریضه، حکومت اسلامی را در طی کردن مسیر رشد و تعالی یاری دهد.

وی افزود: این فرایض حاوی بایدها و نبایدهای اسلامی است و نباید با ارشاد و راهنمایی اشتباه گرفته شود و فرد فرد جامعه نسبت به این رسالت دینی احساس وظیفه و دین کنند.

به گفته احیا، نظام جمهوری اسلامی برای احیای حاکمیت دینی و توسعه و ترویج ارزش‌های اسلامی، نیازمند احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که تذکر لسانی از راهکارهای احیای آن به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه اگر همه افراد خود را موظف به تذکر دادن می‌دانستند، وضعیت بسیار بهتری نسبت به اکنون در جامعه حاکم بود، گفت: برخورد نامناسب عده‌ای به عنوان آمران معروف و ناهیان منکر در گذشته نباید موجب شود که کسی نسبت به این دو فریضه کوتاهی کند.

امام جمعه قروه یکی از فعالیت‌های ارزنده این ستاد در شهرستان را مصداق‌یابی معروف و منکر و به‌روزرسانی آن عنوان کرد و گفت: این فریضه دارای حیطه بسیار گسترده‌ای است که تمامی ابعاد اسلام را در برمی‌گیرد و از این رو آن را نباید منحصر به چند عمل و محدوده‌های خاص دانست.

احیا افزود: یکی از مصداق‌یابی‌های بارز در این راستا بررسی راهکارهای تحقق شعارهای سال است که توسط مقام معظم رهبری اعلام می‌شود.

امام جمعه قروه در پایان با اشاره به منکرات دنیای مجازی، خاطرنشان کرد: باید در برابر این منکرات، معروفات فضای مجازی برای جوانان تبیین شود.

انتهای پیام/79009/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول