اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امیر دریادار سیاری:

گشت‌زنی ناوگروه نیروی دریایی ارتش در دریای سرخ/آماده حضور در تمام دریاها هستیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ناوگروه نیروی دریایی ارتش اکنون در دریای سرخ گشت‌زنی می‌کند، گفت: آمادگی حضور و دور زدن در تمام دریاهای جهان را داریم.

گشت‌زنی ناوگروه نیروی دریایی ارتش در دریای سرخ/آماده حضور در تمام دریاها هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده ناوگان منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش با اشاره به 13 آبان اظهار کرد: 13 آبان تجلی مبارزه با استکبار جهانی است و ملت ایران امروز روحیه استکبارستیزی خود را به منصه ظهور گذاشت.

وی دریا را دارای اهمیت بسیار خواند و افزود: دریا برای هر کشوری منبع غذایی، انرژی فسیلی، انرژی‌های نو، مزارع دریایی، گردشگری و تجارت است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تصریح بر اینکه از مجموع 100 درصد صادرات و واردات کشور و 93 درصد حمل و نقل از طریق دریا انجام می‌شود، گفت: ایران از نظر ژئوپلتیکی جایگاه ممتازی در جهان دارد و باید از آن استفاده بهینه کند.

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: منافع کشور در دریا راهبردی و کلان است.

سیاری با تاکید بر اینکه با داشتن اقتدار می‌توان از منابع دریایی استفاده کرد، متذکر شد: ساحل جنوب ایران مشرف به اقیانوس هند است و دوسوم تجارت جهانی در این منطقه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان‌های گیلان، مازندران و گلستان دارای ساحل بسیار خوبی هستند، یادآور شد: با وجود منابع دریایی نباید بیکاری در این استان‌ها وجود داشته باشد.

*ضرورت توسعه دریامحور

فرمانده نیروی دریایی ارتش دور کردن کردن مردم ایران از منابع دریا را استکباری خواند و تصریح کرد: استکبار ملت ایران را از دریا دور کرده و باید وارد این عرصه شویم و از منابع دریا استفاده کنیم.

وی بر توسعه دریامحور کشور تأکید کرد و متذکر شد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در طول 31 سال گذشته را جمع‌آوری کردیم و یک کتاب شده است.

سیاری خواستار فرهنگ‌سازی استفاده از دریا شد و خاطرنشان کرد: نیم‌درصد از دانشجویان کشور تنها در رشته‌های علوم و فنون دریایی تحصیل می‌کنند در صورتی که بسیاری از رشته‌های دانشگاهی باید به طرف دریا هدایت شود.

وی توسعه کشور را نیازمند اقتدار دانست و تصریح کرد: ایران اسلامی از ناوگان نظامی و تجاری و دانشگاه‌ها مربوط به رشته‌های دریایی برخوردار است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ناوگان تجاری خوبی در شمال و جنوب کشور داریم، خاطرنشان کرد: ناوگان نظامی جمهوری اسلامی ایران امروز در اقیانوس‌ها حضور دارند.

*گشت‌زنی ناوگروه نیروی دریایی ارتش در دریای سرخ

وی با اشاره به اینکه ناوگروه نیروی دریایی ارتش اکنون در دریای سرخ گشت‌زنی می‌کند، افزود: برای برقراری امنیت در دریاهای آزاد حضور داریم.

سیاری امنیت ناوگان تجاری ایران در دریاهای دوردست را به‌عهده نیروی دریایی ارتش دانست و تصریح کرد: توان و آمادگی دور زدن تمام دریاهای جهان را داریم.

وی ماموریت ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش در دریای خزر را خطیر خواند و یادآور شد: مسئولیت ناوگان شمال کشور بسیار حساس است.

به گفته سیاری، منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش از رشد بسیار خوبی برخوردار است.

*رضایی‌حداد فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش شد

به گزارش فارس، در مراسم مذکور از تلاش‌های دریادار دوم خرداد حکیمی قدردانی شد و ناخدا یکم عرشه افشین رضایی حداد به عنوان فرمانده ناوگان نظامی شمال کشور، فرمانده منطقه چهارم دریایی ارتش و فرمانده ارشد آجا در گیلان معرفی شد.

خرداد حکیمی رئیس دانشگاه آموزشی نوشهر شد.

انتهای پیام/2300/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول