اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

فریب بازی آمریکا را نخوریم/ بحث مذاکره با آمریکا و پرونده هسته‌ای قابل تفکیک نیست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در شرایطی هستیم که به عنوان یک فرد قهرمان در حال مذاکره با دشمن هستیم و از طرف دیگر نباید این را فراموش کنیم که امروز آمریکا همچنان دشمن جمهوری اسلامی ایران است.

فریب بازی آمریکا را نخوریم/ بحث مذاکره با آمریکا و پرونده هسته‌ای قابل تفکیک نیست

گزارش خبرگزاری فارس از بناب، علاءالدین بروجردی عصر امروز در نشست کرسی آزاداندیشی با موضوع نرمش قهرمانانه در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه بناب در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت سیزده آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، روز دانش‌آموز و سالروز تبعید امام راحل(ره) با بیان اینکه جمهوری اسلامی امروز به یک درخت تنومند تبدیل شده است، افزود: امروز تنها نظامی که با اقتدار تمام در مقابل آمریکا ایستاده، جمهوری اسلامی ایران است و فرمایش امام راحل(ره)که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» امروز تحقق یافته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، این کشور تحریم علیه ایران را آغاز کرده و تحریم‌ها هیچ ارتباطی با مسائل هسته‌ای ندارند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل همین ایستادگی و مقاومت در برابر تحریم ها ایران به دانش هسته‌ای دست یافته است.

این نماینده مجلس با اشاره به موضوع اخیر مذاکره با آمریکا گفت: امروز در شرایطی هستیم که به عنوان یک فرد قهرمان در حال مذاکره با دشمن هستیم و از طرف دیگر نباید این را فراموش کنیم که امروز آمریکا همچنان دشمن جمهوری اسلامی ایران است و اخیراً نیز در کنگره آمریکا 10 میلیون دلار برای مقابله با جمهوری اسلامی بودجه تصویب کردند.

بروجردی در ادامه سخنان خود برگزاری چنین نشست‌هایی را نمادی از مردم‌سالاری دینی نام برد و تأکید کرد: چنین کرسی‌هایی باید برگزار شود و محور باید منافع بوده و نباید در اختلافات سلایق سیاسی وارد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با بیان اینکه با ملت آمریکا هیچ مشکلی نداریم، تصریح کرد: نباید فریب دشمن را بخوریم و آمریکایی‌ها ما را مورد بازی قرار دهند.

وی سپس از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای حمایت از برگزاری اجلاسی در ایران که قرار است در آن ده‌ها متفکر و هنرمند آمریکایی حضور داشته باشند، خبرداد و گفت: در این اجلاس متفکران آمریکایی مواضع و نقدهای خود را از دولت آمریکا بیان خواهند کرد.

بروجردی با اشاره به اینکه آمریکا علیه ما دست به سلاح برده است، گفت: در بحث مذاکره قطعاً از موضع قدرت و عزت با آمریکا مذاکره خواهیم کرد.

وی یادآور شد: آمریکا کشوری است که هزاران بمب هسته‌ای دارد و تنها بخشی از آن برای نابودی همه کره زمین کافی است از این رو قرار نیست به عنوان یک ملت انقلابی تمام مطالبات و خواسته‌های غیرقانونی آمریکا را قبول کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در برابر نظام سلطه تسلیم نخواهیم شد، با وجود اینکه در تحریم هستیم و مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد که به عنوان نمایندگان شما در مجلس از مسائل با خبر هستیم ولی عزت و استقلال کشور را فدای هیچ چیز نخواهیم کرد.

وی با تأکید براینکه حماسه اقتصادی باید تحقق یابد، بیان کرد: 22 بهمن و حضور مردم در صحنه راهپیمایی به عنوان رفراندوم است و مردم ایران خواسته‌های خود را در این روز در شعارهای خود به نمایش می‌گذارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه سخنان خود تصریح کرد: امروز آمریکا در شرایطی قرار گرفته که همپیمانانش نیز اعلام می‌کنند ما به آمریکا اعتماد نداریم و تلفن‌های آنها توسط آمریکا شنود می‌شود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با گرامیداشت سالروز 13 آبان گفت: نعمت انقلاب اسلامی را که خداوند به ما ارزانی داشته باید قدر آن را بدانیم.

حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی افزود: این جلسات برای اساتید و دانشجویان آثار و برکات فراوانی دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه از مسئولان دانشگاه خواست حداقل هر ماه جلسات کرسی‌های آزاداندیشی را برای تحقق خواسته‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری تشکیل دهند ضمن آنکه این جلسات برای حل مشکلات کشور مفید بوده و از مشکلات کشور خواهد کاست.

وی از دانشجویان شرکت‌کننده در چنین جلساتی نیز خواست تا حرمت و احترام همدیگر را حفظ کرده و کمک کنند تا این فضا را به دور از تنش و التهاب به فضای آرام تبدیل کنیم.

رئیس دانشگاه بناب نیز در این نشست با گرامیداشت روز سیزدهم آبان گفت: اگر عملکرد 35 ساله را بررسی کنیم، یکی از شاخصه‌ها و ظرفیت‌هایی که در داخل دیده می‌شود، ظرفیت دانشگاه‌هاست.

قربانعلی حقیقت‌دوست با اشاره به توان بالای علمی در دانشگاه بناب افزود: دانشگاه بناب دارای ظرفیت‌های بسیار بالای علمی، فرهنگی و صنعتی است که باید این توانمندی‌ها را برای پیشرفت کشور به کار گرفت.

وی با اشاره به کاهش اعتبارات دانشگاه‌ها در سال گذشته گفت: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود از حق و حقوق دانشگاه‌ها صیانت کنند و با افزایش اعتبارات جاری و عمرانی دانشگاه‌ها مراکز علمی را در رسیدن به پیشرفت همراهی کنند.

*ایران به یک واقعیت غیرقابل کتمان تبدیل شده

بروجردی عصر امروز در نشستی دیگر با علما و مبلغان دینی بناب در حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) این شهرستان اظهار کرد: ما که معتقد و منادی وحدت مسلمین در جهان اسلام هستیم، باید برای گسترش همه جانبه و معرفی چهره زیبا از دین مبین اسلام جهاد کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغان دینی باید با قدرت هرچه تمام‌تر برای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی همت کنند.

وی حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج)بناب را از حوزه‌های موفق و پرآوازه کشور برشمرد و اظهار کرد: برای تبلیغ مؤثر هم آشنایی با زبان اقوام مهم است و هم روش‌های نوین تبلیغ که باید علما به آنها آگاه باشند.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مذاکره با آمریکا و پرونده هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: این دو موضوع به هم گره خورده و قابل تفکیک نیستند.

وی با تشریح شرایط و موقعیت فعلی آمریکا در دنیا خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال این است که با جواب بله گرفتن از ایران هیمنه جمهوری اسلامی را در جهان شکسته و آن را در برابر ابرقدرت‌های استکبار ذلیل نشان دهد چون ایران نخستین کشوری است که جرأت کرده به آمریکا « نه» بگوید.

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود گفت: هم اکنون آمریکا در چنان شرایط فجیعی قرار دارد که همه توان داخلی و حامیان خارجی خودش را بسیج کرده تا مخالفان خود را از سر راه بردارد.

بروجردی یادآور شد: به همه دنیا بارها اعلام کرده‌ایم که راه ما و درس فراموش نشدنی ملت ما همان شعار حسینی«هیهات من‌الذله» بوده و تدابیر راهبردی امام راحل(ره) و رهنمودهای داهیانه رهبر فرزانه انقلاب چراغ راه ما خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به برکت مجموعه سیاست‌های نظام و دیدگاه دوراندیشانه امام عزیز با محوریت تفکر اسلام ناب، کشور ایران به یک واقعیت غیرقابل کتمان تبدیل شده که آمریکا و سگ زنجیری او در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی که چند کشور را بمباران می‌کند، جرأت جسارت و تجاوز به آن را ندارند.

وی تأکید کرد: با وجود تصویب قطعنامه شورای امنیت مبنی بر توقف غنی‌سازی اورانیوم در ایران، استکبار جهانی باید این نکته حقیقی را در عرصه سیاست بین‌المللی بداند که فعالیت‌های هسته‌ای ایران حد توقف ندارد و این جهاد علمی ما تا آخر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/60001/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول