اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / لاریجانی در دانشگاه مازندران:

پرچم دشمنی غرب با ایران در دست آمریکاست/تحریم‌ها جنایت‌آمیز است

دبیر ستاد حقوق بشر کشور گفت: دشمنی مردم ما با آمریکا محدود به این 30 سال نیست و سابقه‌ای طولانی دارد.

پرچم دشمنی غرب با ایران در دست آمریکاست/تحریم‌ها جنایت‌آمیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، محمدجواد لاریجانی شامگاه سه‌شنبه در برنامه "مذاکره با آمریکا یا مرگ بر آمریکا" در دانشگاه مازندران به سئوالات دانشجویان پاسخ داد.

لاریجانی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان که پرسید آیا مذاکره و شعار مرگ بر آمریکا با هم تناقض ندارند، گفت: تناقض مبنایی بین این دو مقوله وجود ندارد، تناقض زمانی به وجود می‌آید که فکر کنیم که مشکل با آمریکا همین شعار است و اگر سطحی‌نگر باشیم این طور فکر می‌کنیم.

وی افزود: اما اگر فهم ما مبنایی باشد و مشکلات موجود بین رابطه دو کشور مبنایی نگاه کنیم می‌فهمیم که اصل قضیه این نیست، ناسزاهای بسیاری را غربی‌ها با ابزارهایی مانند «هالیوود» و رسانه‌های مختلف خود به ما می‌گویند و حتی به راحتی به با ارز‌ش‌ترین اعتقادات ما همچون قرآن و پیامبر (ص) توهین می‌کنند که این توهین‌ها بسیار بالاتر از شعارهای ما است.

دبیر ستاد حقوق بشر کشور در پاسخ به سئوال دانشجوی دیگری مبنی بر اینکه آیا بهتر نیست به جای مرگ بر آمریکا بگوییم مرگ بر استکبار، گفت: شعارهای ما ناظر بر تاریخ نیست، امروز جبهه‌ای که ‌علیه ما بدترین دشمنی احمقانه‌ای را دارد پرچمش در دست آمریکا‌ست و دشمنی مردم ما با آمریکا محدود به این 30 سال هم نیست و سابقه‌ای طولانی دارد.

در ادامه برنامه دانشجوی دیگری با حضور در جایگاه خواستار مطالبه نقض حقوق بشر توسط آمریکا توسط ستاد حقوق بشر شد و با آوردن مثال‌هایی همچون تحریم دارو، کشتن 290 مسافر هواپیمای ایرانی توسط ناو آمریکایی و کشتن شهدای هسته‌ای کشور بر این موضوع شد.

لاریجانی در پاسخ به سئوال این دانشجو، گفت: بقیه تحریم‌ها هم جنایت‌آمیز است و نقض حقوق بشر توسط تحریم‌ها به میزانی رسیده است که به دانشجویان ما نیز حق ادامه تحصیل در کشورهای دیگر را نمی‌دهند.

وی با اشاره به عمق بالای خصومت آمریکایی‌ها با ما گفت: آنها بدانند که ما در این عرصه راسخ هستیم و به امید خدا پیروز هم می‌شویم.

 

انتهای پیام/86025/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول