اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل:

وصولی جرایم تعزیرات حکومتی اردبیل 17 میلیارد ریال است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: وصولی جرایم محکومان در تعزیرات حکومتی اردبیل از ابتدای امسال تا‌کنون 17 میلیارد و 621 میلیون ریال بوده است.

وصولی جرایم تعزیرات حکومتی اردبیل  17 میلیارد ریال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین نجف‌زاده صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: از ابتدای امسال تا‌کنون متخلفان واحدهای صنفی و کالاهای قاچاق به بیش از 37 میلیارد و 217 میلیون ریال محکوم شده‌اند که 50 درصد این رقم تاکنون وصول شده است.

وی مجموع پرونده‌های قابل رسیدگی در نیمه اول امسال را بیش از 10 هزار و185 فقره اعلام کرد و افزود: حدود 10 هزار و 124 پرونده امسال به شعب ما وارد شده و مابقی مانده سال قبل بوده است که با سرعت و دقت لازم در 15 شعبه تعزیرات حکومتی استان اردبیل رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل با بیان اینکه 10 شعبه در مرکز استان اردبیل و پنج شعبه تعزیرات در سایر شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: مانده پرونده‌های ما در 15 شعبه تعزیرات حکومتی استان اردبیل 86 فقره است.

نجف‌زاده بیشترین پرونده‌های تشکیل شده را مربوط به واحدهای صنفی بهداشتی و قاچاق اعلام کرد و یادآور شد: 9 هزار و 106 فقره پرونده صنفی، یک هزار و 6 فقره پرونده در حوزه بهداشتی و 73 فقره پرونده در حوزه قاچاق کالا در هفت ماه امسال تشکیل شده است.

این مسئول بیان داشت: در حوزه اجرای احکام مجموع  ورودی پرونده‌های ما  ورودی ما 9 هزار و 567 فقره بوده است که با توجه به مانده پرونده از سال‌های گذشته با رسیدگی کامل بیش از 10 هزار و 245 فقره پرونده مختومه شده و 873 فقره پرونده نیز در حوزه اجرایی احکام باقی مانده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل با بیان اینکه پرونده‌های قضایی معدل وصولی جرایم نقدی 30 درصد است، خاطرنشان کرد: ما موفق شدیم این میانگین را به 50 درصد افزایش دهیم به طوری که از مجموع جریمه نقدی متخلفان 50 درصد تاکنون وصول شده است.

نجف‌زاده از زندانی شدن 9 نفر به خاطر تخلفات صنفی به ویژه پرونده‌های قاچاق خبر داد و گفت: سه نفر از این محکومان در اردبیل و 6 نفر در شهرهای خود دوران حبس خود را سپری می‌کنند.

وی عمده محکومان قاچاق کالا را افراد غیر‌بومی و خارج از استان اردبیل اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه اردبیل محل ترانزیت کالاهای قاچاق است اغلب قاچاقچیان ساکنان شهرهای دیگر هستند که در این استان در دام قانون گرفتار آمده‌اند.

اصناف اردبیل منصف و قانون‌مدار هستند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از اصلاح قانون نظام صنفی و رفع برخی از معایب گذشته در قانون جدید اظهار داشت: تعزیرات حکومتی انتظار دارد رسانه‌ها نیز به عنوان چشم‌های بینا و حس‌گرهای قوی این مجموعه را یاری کنند تا در عرصه بازار اسلامی بتوانند عدالت، مساوات و قانون را ساری و جاری سازند.

نجف‌زاده از رسانه‌ها خواست تا نقاط ضعف را گوشزد  کرده و به تقویت نقاط قوت همت کنند تا بازار اسلامی رنگ و بوی ارزشی و اسلامی به خود بگیرد.

این مسئول اصناف اردبیل را دین‌مدار، منصف، متدین و قانع توصیف کرد و یادآور شد: اکثر اصناف از این خصایص برخوردار هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل ادامه داد: در کنار همه این بازاریان شریف و ارزشمند گاه شاهد بروز تخلفات و برخی اتفاقات ناگوار هستیم که می‌طلبد با اصلاح مقررات و قوانین و ممانعت از برخی سهل‌انگاری‌ها بتوانیم کار را به شایستگی انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود فلسفه شکل‌گیری تعزیرات حکومتی را دور نگهداشتن بازاریان از برخی تخلفات و تاکید بر فعالیت سالم اقتصادی در جامعه توصیف کرد و بیان داشت: تنها با وجود اصناف منصف و قانون‌مدار است که عموم مردم می‌توانند با طیب خاطر مایحتاج خود را تهیه کنند و تاکید ما بر سالم‌سازی شفاف‌سازی و ایجاد فضای کسب و کار مناسب در بازار است که همه آنها برای اصناف منصف ابزاری شایسته هستند.

انتهای پیام/62007/ل40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول