اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

شهید عاشوری نماد مقاومت در جنوب کشور بود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهید شیخ ابوتراب عاشوری با الهام گرفتن از قیام عاشورای حسینی نماد مقاومت در جنوب کشور بود.

شهید عاشوری نماد مقاومت در جنوب کشور بود

به‌گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام محمدمهدی خالصی عصر امروز در آیین سالگرد شهادت شهید عاشوری در مسجد ولی عصر شهر چغادک با گرامیداشت سالروز شهادت شهید عاشوری، گفت: شهید عاشوری در مبارزات خود علیه رژیم منحوس پهلوی شجاعانه و بی‌پروا در مقابل مستبدین رژیم می‌ایستاد و فعالیت خودش را به انجام می‌رساند.

وی با بیان اینکه شهید عاشوری اعلامیه‌های امام راحل را تهیه و بی‌پروا منتشر و توزیع می‌کرد، افزود: شهید عاشوری نقش مهمی در روشن‌گری مردم داشت به گونه‌ای که از هر فرصتی برای آگاه کردن مردم بهره‌ می‌برد.

خالصی با بیان اینکه شهید عاشوری همان راه سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) را دنبال می‌کرد، گفت: فشار و سخت‌گیری‌های ساواک نتوانست شهید عاشوری را از فعالیتش باز دارد و این جلادان تصمیم گرفتند که این مبارز را  از صحنه محو کنند که در سوم ماه محرم سال 57، به‌دست اعمال رژیم منحوس پهلوی به شهادت رسید.

این استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه  قیام عاشورا احیا امر به معروف و نهی از منکر بود، افزود: شهید عاشوری همان راه سید و سالار شهیدان را ادامه داد و به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

خالصی با اشاره به اینکه این شهید والامقام فرهنگ عاشورا را ادامه می‌داد، افزود: شهید عاشوری تا آخرین قطره خون برای احیاء دین ناب محمدی تلاش کرد و به آرزو خود رسید.

وی افزود: شهید عاشوری با فعالیت‌های انقلابی، خود را نماد مقاومت در جنوب کشور معرفی کرد.

خالصی بر ترویج فرهنگ عاشورا تاکید کرد و گفت: نهادینه شدن فرهنگ عاشورا انسان را به کمال الهی می‌رساند چراکه هدف، هدف الهی است.

در این مراسم در رثای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام مداحی شد.

انتهای پیام/66006/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول