اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بسطام:

امام حسین (ع) نماد ایثار و فداکاری در تمام اعصار است

امام جمعه بسطام گفت: امام حسین (ع) نماد ایثار و فداکاری در تمام اعصار است و شهدا به ایشان اقتدا و حماسه‏آفرینی کردند.

امام حسین (ع) نماد ایثار و فداکاری در تمام اعصار است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام سیدعلی رضوی‎نسب پیش از ظهر امروز در گرامیداشت یاد و خاطره 13 شهید روستای مغان که با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و بسیجیان در حسینیه روستای مغان شاهرود برگزار شد، در سخنانی با اشاره به مقام شهدا اظهار کرد: شهدای عزیز زنده هستند و این سند قرآنی است که «بل احیا عند ربهم یرزقون» نزد خدای خود روزی می‎خورند و نزد خدا بهتر از شهدا نداریم.

وی افزود: شهدا بهترین هستند؛ چرا که همه هستی خود و سرمایه‏شان که جان بوده را در راه خدا داده‏اند و خداوند هم مقابل گرفتن جان آنها بهشت را به آنها هدیه کرده است.

امام جمعه بسطام خاطر نشان کرد: چون خداوند خریدار جان است پس بهای آن را نیز بهشت قرار داده نه کالای دنیا و ائمه ما هم همه با شهادت جان به جان‏آفرین تسلیم کرده‏اند که سنبل آنها امام حسین (ع) است.

رضوی‏نسب تصریح کرد: به قدری امام حسین (ع) نزد خداوند مقام و منزلت دارد که مزار مطهر ایشان چهار فرسخ در چهار فرسخ جزو حرم آن حضرت است؛ چرا که اسبان بر بدن ایشان تاخته شدند و خون مبارک ایشان در اطراف پراکنده شد و خدا بدان ارزش داد.

امام جمعه بسطام در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 13 آبان گفت: ایران دو چیز دارد که دنیا را به لرزه درآورده و جهان را مبهوت کرده است، یکی ولایت علوی است و دیگری امام حسین (ع) و قیام ایشان است و ما باید قدردان این دو نعمت بزرگ باشیم.

در ابتدای این مراسم، کلیپی از شهدا پخش شد و سپس پدر شهیدان قاسم‎پور به بیان خاطراتی از جبهه و شهدا پرداخت و در پایان نیز علی‎اکبر نظری مسئول کانون بسیج مداحان شاهرود و مداح اهل بیت (ع) با ذکر مصیبت امام حسین (ع) و شهدا محفل را زینت داد.

انتهای پیام/2249/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول