اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب بودجه 150 میلیونی برای والیبال صورت گرفت

تصمیمات غیرمنطقی شورای شهر همدان برای ورود به تیم‌داری حرفه‌ای

اعضای چهارمین دوره شورای شهر همدان در یک تصمیم غیرمنطقی بودجه‌ای 150 میلیون تومانی را برای تیم‌داری حرفه‌ای در رشته والیبال تصویب کردند که حرف و حدیث بی‌شماری را برای جامعه ورزشی استان به همراه داشت.

تصمیمات غیرمنطقی شورای شهر همدان برای ورود به تیم‌داری حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بعد از حدود دو ماه از شروع به کار چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در کشور، شورانشینان همدانی در نخستین مصوبات خود در یک اقدام عجولانه و شاید احساسی بودجه 150 میلیون تومانی را برای تیم‌داری والیبال و حضور در لیگ یک تصویب کردند.

حضور یک تیم والیبال و سطح بالا از ورزش کشور، بیشتر از اهالی والیبال و دست‌اندرکاران این رشته برای اهالی رسانه و ورزشی‌نویسان استان خبر خوشی است که یک تیم دیگر به جمع سه تیم لیگ دسته یکی ورزش همدان اضافه شده، اما این حضور و بازگشت بعد از سه سال دوری سئوالات زیادی را در اذهان عمومی ایجاد کرده است.

انحلال تیم لیگ برتری والیبال شهرداری همدان هنوز بر دل اهالی والیبال و ورزشی‌نویسان استان سنگینی می‌کند که این تصمیم، از اقدامات بی‌تدبیر و منطق اعضای دور سوم شورای شهر بود.

تیمی با ارزش تقریبی 150 میلیون تومان و با کادر فنی 100 درصد بومی و استفاده از 6 یا هفت بازیکن همدانی در ترکیب خود شرایط نسبتاً خوبی را در دومین سال حضورش در لیگ برتر داشت که بنا بر بی‌کفایتی رئیس هیئت مدیره وقت و عدم مدیریت صحیح مدیرعامل وقت، به راحتی در اواسط فصل منحل شد.

بر اساس اعلام فدراسیون والیبال، تیم‌های لیگ برتری موظف به تشکیل تیم‌های پایه بودند و در کنار تیم‌داری در لیگ برتر تیم جوانان شهرداری همدان که 90 درصد آن بازیکنان بومی و خوش‌آتیه همدانی بودند هم به تبع انحلال تیم بزرگسالان متلاشی شد و دیگر حرفی از آن تیم و درخشش جوانان استان به گوش نمی‌رسد.

حضور دو ساله تیم والیبال شهرداری همدان در لیگ برتر باعث شد تا بازیکنان مستعدی مانند هومن تشکری، محمدرضا اسمی، صابر جواهری‌توانا و آرمین رنجبر بعد از انحلال این تیم جایگاه خوبی در تیم‌های لیگ برتری پیدا کنند.

اما با اصرار هیئت والیبال و رضایت اعضای شورای شهر، تیم‌داری در رشته والیبال و در سطح لیگ یک با مصوبه 150 میلیون تومانی شورانشینان همدانی مواجه شده است.

تیمی که تنها 20 روز فرصت داشته تا برای ماراتن سخت حضور در لیگ دسته یک خود را آماده کند تا برابر تیم‌های قدرتمند و مدعی گل‌گهر سیرجان و پیشگامان کویر یزد به میدان برود.

باید گفت این دو تیم که از لیگ برتر سقوط کرده‌اند، برای بازگشت به لیگ در تلاش هستند.

سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان 45 روز بدون مدیرعامل، به خاطر حضور در سفر حج، اداره شده و این تصمیمات غیر منطقی در نبود شخص اول اجرایی این سازمان اتخاذ شده است.

سئوال اینجاست که باشگاه شهرداری توانایی تیم‌داری در سطح لیگ دسته یک را دارد یا خیر؟

بودجه 150 میلیون تومانی رقم کمی برای یک تیم حرفه‌ای نیست، اما در حالی شهرداری همدان این بودجه را در اختیار دارد که برای صعود یا حتی بقا در لیگ یک هم باید این بودجه سه یا چهار برابر شود.

اگر مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر همدان صرفاً برای حضور در لیگ، دست به تیم‌داری زده‌اند و بدون برنامه بلندمدت و آینده‌نگری حاضر شدند تا این بودجه خرج یک تیم بی‌پشتوانه شود، کار آنها فقط آب در هاون کوبیدن است.

خاطره تلخی که اعضای شورای شهر سوم برای ورزش همدان با انحلال دو تیم والیبال لیگ برتری و تیم فوتبال لیگ دسته دومی شهرداری رقم زدند، از اذهان اهالی ورزش پاک نشده است.

همان آقایانی که با دادن اطلاعات غلط و گذاشتن چوب لای چرخ تیم‌داری، امروز دوباره دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند، این بار برای والیبال.

وظیفه رسانه‌ای خبرگزاری فارس که اطلاعات دقیق و مبسوطی از شرایط والیبال حال حاضر و گذشته استان و شرایط و جزئیات باشگاه شهرداری را در اختیار دارد، ایجاب کرده تا با نقد منصفانه برای بهبود شرایط و همچنین رشد ورزش قهرمانی در استان گامی هر چند کوچک بردارد.

تیم والیبال شهرداری همدان بدون انجام بازی دوستانه و تدارکاتی، عدم برگزاری اردوی آماده‌سازی و حتی تمرینات بدنسازی فردا یکشنبه باید نخستین بازی خود را در همدان برگزار کند.

در حال حاضر این تیم بدون داشتن سرمربی و کارت مربیگری بین‌المللی راهی مسابقات شده که قطعاً یکی از اتفاقات مضحک این تیم در بین 9 تیم حاضر در گروه است.

لیگ دسته یک والیبال در حال حاضر رقابت سنگین و نزدیکی برای 18 تیم حاضر در این لیگ را سبب شده که همه تیم‌ها برای رسیدن به لیگ برتر تلاش زیادی می‌کنند تا با هزینه‌های زیاد و استفاده از مربیان و بازیکنان سطح بالا به لیگ برتر صعود کنند.

تیم والیبال شهرداری همدان که در آخرین روزهای نقل و انتقالات مجوز حضور در لیگ دسته یک را از فدراسیون دریافت کرده، امسال باید در یک گروه 9 تیمی با تیم‌های پیشگامان کویر یزد، عقاب تهران، شهرداری پیشوا، گل گهرسیرجان، پاس قوانین، دلیران دشتی بوشهر، شکوفا صنعت پویا، شهرداری کرج رقابت سختی را برای لیگ برتری شدن داشته باشند.

در پایان باز هم به اعضای شورای شهر و مدیران سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان به عنوان یار دوازدهم در رویدادهای ورزشی متذکر می‌شویم برای حضور در عرصه ورزش قهرمانی و تیم‌داری باید برنامه داشت.

اگر صرفاً برای حضور در یک رشته و مسابقات لیگی برنامه کوتاه‌مدت دارند، اشتباه بزرگی را در حق ورزش همدان و به نام شهرداری رقم خواهند زد.

گفتنی است که انجمن ورزشی‌نویسان استان از بدو شروع به کار چهارمین دوره شورای شهر همدان تقاضای برگزاری جلسه‌ای تخصصی با حضور اعضای شورا شهر یا حداقل رئیس شورا و مسئولین مربوط به کمیسیون‌های ورزشی، فرهنگی را داده اما انگار این مسئله برای آقایان شورانشین جدی تلقی نشده است.

در چارچوب هفته دوم مسابقات لیگ دسته یک والیبال باشگاه‌های کشور عصر فردا یکشنبه 19 آبان در سالن ورزشی فردوسی تیم شهرداری همدان از تیم کاله جوان آمل پذیرایی خواهد کرد.

----------------------

فرشید گل‌محمدی

----------------------

انتهای پیام/89020/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول