اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کانون مداحان و شاعران مذهبی فارس:

مداحان از فلسفه قیام عاشورا آگاه شوند

سخنگوی کانون مداحان و شاعران مذهبی فارس گفت: مداحان باید علاوه بر پوشیدن جامه اخلاص و تقوا، آگاهی کامل در مورد ائمه دین و فلسفه قیام عاشورای حسینی داشته باشند.

مداحان از فلسفه قیام عاشورا آگاه شوند

علی حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: مداحی و ستایشگری اهل بیت (ع) تاثیر به‌سزایی در جامعه شیعی به ویژه جوانان و نوجوانان داشته و با اقبال فراوان این نسل روبه‌رو شده است.

وی با اشاره به اینکه مداحان می‌توانند نوعی پیوند گسست‌ناپذیر بین مردم و خاندان عترت برقرار کنند، افزود: ذاکران باید به جای ضبط و پخش صدایشان کسب معرفت کرده و خطوط قرمز را رعایت کنند، چراکه فعالیت این قشر از جامعه نقش به‌سزایی در سازندگی افکار عمومی دارد.

پیشکسوت مداحی استان فارس تصریح کرد: در سال‌های اخیر ادبیات جدیدی وارد عرصه مداحی شده که مسیر تشیع را دچار انحراف کرده است.

حسین‌زاده بیان داشت: مداحان باید به عنوان الگوی جامعه شیعی از امور ناروا و حرام مانند غیبت، دروغ و نمامی پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: کسب شغل مداحی باید طیب و طاهر باشد و اگر درآمد آن با ذره‌ای شبهه و حرام آمیخته شود اثرات منفی در روح و شخصیت مداح می‌گذارد.

سخنگوی کانون مداحان و شاعران مذهبی استان فارس ابراز داشت: این قشر از جامعه باید آنچه را ارائه می‌دهند از سوز و اخلاص برخوردار باشد و معتقد به دعا، شعر، نوحه و ذکری که ارائه می‌دهند باشند.

مداح پیشکسوت شیراز ابراز داشت: مرثیه‌سرایی و شعر باز این چه شورش است که در خلق عالم است، باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است نقش به‌سزایی در نقل واقعه کربلا داشته است.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: مرثیه‌سرایی و شعر آیینی عمیق‌ترین تاثیر را بر شیعیان جهان گذاشته و مداحی هنر عامیانه و از نعمت‌های تشریعی برخوردار است.

وی تصریح کرد: جامعه ملزم به ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و ارزش‌های عاشورایی است، اما وظیفه دست‌اندرکاران هیئت‌های مذهبی، ذاکران و خطبا در راستای تحقق فرهنگ عاشورایی باید دوچندان باشد.

مداح اهل بیت (ع) بیان داشت: اقشار جامعه پذیرش فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از طریق افراد باتقوای عرصه ذکر و ذاکری ببیشتر می‌پذیرند.

انتهای پیام/2448/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول