اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه تهران:

معرفت و بصیرت حقیقی راه رسیدن به امام حسین (ع) است

استاد دانشگاه تهران گفت: ساده‎زیستی، اخلاص در عمل و داشتن معرفت و بصیرت حقیقی راه رسیدن به امام حسین (ع) است.

معرفت و بصیرت حقیقی راه رسیدن به امام حسین (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، علی‌اشرف ‎نوری عصر امروز در گردهمایی هیئت عاشقان ولایت که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در سالن اجتماعات شقایق کانون جوانان بسیج شاهرود با حضور بیش از 200 نفر برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت ایام ماه محرم، به موضوع سبک زندگی عاشورایی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: امروز اینجا جمع شده‏ایم تا در مورد سبک زندگی عاشورایی کمی سخن بگوییم و بدانیم که فرهنگ عاشورا چگونه در زندگی تجلی پیدا می‏کند.

وی افزود: عاشورا و قیام سالار شهیدان ارتباط مستقیمی با سبک زندگی دینی و اسلامی دارد و امام حسین (ع) در این مدت به ما آموخت که چگونه در دنیایی که از ظلم و ستم و زورگویی و قساوت پر شده، زندگی کنیم.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: امام حسین (ع) در ابتدای حرکت از مدینه به سمت مکه، هدف این سفر را احیای دین جد خود پیامبر اسلام (ص) نام برده و موضوع امر به معروف و نهی از منکر را گوشزد کرده‏اند.

وی خاطر نشان کرد: این دو اصل اساسی جامعه اسلامی به قدری مهم بوده که یک امام معصوم حاضر است جان خود و خانواده‏اش را به خطر بیندازد و برای احیای آن دست به قیام و مبارزه بزند.

نوری تصریح کرد: امام حسین (ع) دین را در خطر دید و درک کرد که اگر قیام نکند، اسلام تمام خواهد شد و دشمنان به ظاهر دوست، این اسلام را با اعمال خود به زوال و تباهی و نابودی خواهند کشاند.

وی با بیان اینکه نخستین موضوع در سبک زندگی عاشورایی توجه به دین است، اظهار کرد: انسان مسلمان باید نسبت به دین و جامعه اسلامی خود دغدغه داشته باشد و برای او در درجه اول اهمیت باشد؛ چرا که اسلام سبب پیشرفت و تعالی ماست.

مسئول سابق روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفان بیان کرد: اگر ما به اسلام در خود و جامعه توجه نکنیم، بلایی که به سر اندولس آمد بر سر ما هم خواهد آمد؛ چرا که بی‏توجهی و بی‏اهمیتی نسبت به شعائر دینی سبب زوال و نابودی جامعه خواهد شد.

نوری با بیان اینکه با توجه به جنگ نرم دشمن نیاز کشور امروز بر انجام این دو فریضه مهم است، گفت: در زمان امام حسین (ع) نیز با جنگ نرم و فرهنگی می‏خواستند اسلام را نابود کنند و همه مردم ساکت و بی‏تفاوت نظاره‏گر این روند بودند و سالار شهیدان با قیام خود این فرایض را احیا کرد.

وی با بیان اینکه در سبک زندگی عاشورایی دین در اولویت است، افزود: برای دفاع از دین باید خود و خانواده را قربانی کرد تا دین پابرجا و استوار باقی بماند و دشمن دین نابود و ذلیل شود.

استاد دانشگاه تهران بیان کرد: امام حسین (ع) به ما و همه آزادی‎خواهان تاریخ نشان داد، باید برابر ظلم و ستم قیام کرد و هرگز زیر بار ظلم و ستم نرفت حتی اگر در این راه جان خود را تقدیم کنیم.

نوری تأکید کرد: مبارزه با استکبار و طاغوت شیوه همه پیامبران و امامان ما بوده است و باید این موضوع در سبک زندگی عاشورایی ما وجود داشته باشد که با استکبار بجنگید تا برچیده شود.

مسئول سابق روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه اهمیت به احکام الهی از دیگر موضوعات سبک زندگی عاشورایی است، افزود: امام حسین (ع) حتی ظهر عاشورا نماز را به جماعت برگزار کرد و نشان داد، نماز ستون خیمه اسلام و پایه حفظ دین خداست.

وی تصریح کرد: اهمیت دادن به احکام اسلامی از دیگر موضوعاتی است که ما باید بدان توجه کنیم؛ چرا که ما خود را مرید و پیرو امامی می‏دانیم که برای برپا کردن احکام الهی تا آخرین لحظه زندگی خود از تلاش باز نماند.

نوری خاطر نشان کرد: در سبک زندگی عاشورایی تجمل، ریا، فریب، دروغ، تهمت، بی‏توجهی به مردم و بی‏اخلاقی وجود ندارد و برعکس خدمت به خلق و کمک به آنها و اخلاق، معرفت و اخلاص و خشوع و تواضع موج می‏زند.

وی با اشاره به ساده‎زیستی امامان ما تأکید کرد: اگر توانستیم ساده‎زیست باشیم، اخلاص در عمل، معرفت و بصیرت حقیقی کسب خواهیم کرد و آن موقع است که می‏توانیم بگوییم رهرو راه امام حسین (ع) هستیم.

استاد دانشگاه تهران بیان کرد: تمام صفات بد و زشت زمانی به سراغ ما می‏آید که خود را برتر از دیگران ببینیم و آن وقت تمام بدی‏های دنیا در نظر ما زیبا جلوه می‎کند و آن وقت دیگر راهی برای فرار باقی نخواهد ماند.

نوری تأکید کرد: زندگی حسینی داشتن این است که تلاش کنیم گفتار و عمل ما حسینی شود و برای رضای خدا و اباعبدالله (ع) قدم‎هایمان را برداریم که این نیاز به معرفت و بصیرت دارد که از راه تلاش و کوشش به دست می‏آید.

مسئول سابق روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفان افزود: امام حسین (ع) از ما عمل در راه و روش می‏خواهد و اگر ما در عمل توانستیم کار کنیم آن موقع می‏توانیم بگوییم ما حسینی هستیم.

انتهای پیام/2249/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول