اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف نکا:

80 درصد موقوفه‌های نکا با نیت امام حسین(ع) وقف شد‌ه است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا گفت: بیش از 80 درصد موقوفه‌های نکا با نیت عزاداری و تعزیه‌داری امام حسین(ع) وقف شده است.

80 درصد موقوفه‌های نکا با نیت امام حسین(ع) وقف شد‌ه است

حجت‌الاسلام علی سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا بیان داشت: شهرستان نکا در حال حاضر دارای 40 موقوفه است که بیش از 80 درصد درآمد این موقوفات برای عزای حسینی هزینه می‌شود.

وی اظهار داشت: در سال جاری با برنامه‌ریزی انجام شده و اعتبارات اختصاص یافته 20 میلیون تومان به 22 مسجد شهرستان نکا اختصاص یافته است تا برای مراسم روضه‌خوانی، اطعام دهی و سخنرانی عزای امام حسین(ع) هزینه کنند.

سلطانی ادامه داد: در این ایام به منظور برگزاری هر چه بهتر مراسم عزاداری امام حسین(ع)، تبیین فرهنگ عاشورا روحانیون بومی برای تبیین قیام عاشورا به مساجد و حسینیه‌های مختلف اعزام شدند و در این رابطه شهرستان نکا برای محرم امسال میزبان دو مبلغ دینی از حوزه علمیه قم است.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی خیمه‌های معرفت با هدف پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره، برگزاری گفتمان‌های دینی در امامزاده‌ها یادآور شد: برای اینکه مردم بتوانند از حضور مبلغان در لحظه و به‌روز استفاده کنند طرح خیمه‌های معرفت را که همان شیوه تبلیغ چهره به چهره و رو در رو است تدارک دیده شده است که با قوت انجام می‌شود.

رئیس اداره اوقاف نکا از محرم به عنوان ماه قیام و پیروزی خون بر شمشیر، ماه سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) نام برد و گفت: این ماه فرصت مناسبی در راستای تعمیق بخشیدن به مبانی اعتقادی و فکری و دینی است و چون محرم پیامش رهایی همه بشریت است، تمام دنیا می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

سلطانی افزود: در ماه محرم امسال بقاع متبرکه رکن اصلی حضور مردم و توسل به ائمه اطهار (ع) هستند به همین صورت برنامه‌های متنوعی در این بقاع صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/86002/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول