اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

فرماندار قرچک:

عزاداری‌های محرم عظمت اهداف عاشورای حسینی را نمایش دهد

فرماندار شهرستان قرچک گفت: در شرایطی که استکبار جهانی سعی در منزوی کردن مسلمانان دارد، عزاداری‌های محرم باید عظمت اهداف عاشورای حسینی را نمایش دهد.

عزاداری‌های محرم عظمت اهداف عاشورای حسینی را نمایش دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، رضا ریاحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران باوفایش درباره اهمیت باشکوه برگزار شدن سوگواره‌های امام حسین (ع) اظهار داشت: در شرایطی که استکبار جهانی سعی در منزوی کردن مسلمانان دارد و با حیله‌هایی قصد دارد اسلام را خرافی و مسلمانان را بی‌منطق معرفی کند، باید مراسم و مجالس عزاداری‌ ماه محرم به‌گونه‌ای برگزار شود تا عظمت اهداف عاشورای حسینی به همگان نشان داده شود.

فرماندار شهرستان قرچک در ادامه عمل قمه‌زنی را اقدامی خرافی و موجب وهن دین دانست و افزود: انجام این‌گونه اعمال که در متن دین وجود ندارد و در حال حاضر موجبات وهن شیعه و عزاداری را فراهم می‌کند‏، خلاف عقل است.

وی بیان کرد: قمه‌زنی مغایر با موازین شرعی و قانونی بوده و از گذشته توسط افرادی ناآگاه اشاعه و رواج یافته و متاسفانه شرایطی فراهم کرده تا رسانه‌های بیگانه بر علیه مذهب و نظام مقدس جمهوری اسلامی توطئه کنند اما عزاداران باید بدانند این‌گونه اعمال در شان مقام سالار شهیدان و مسلمانان نیست و باید به‌طور جدی از انجام آن خودداری کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه همه مراجع و علمای شیعه همواره بر پرهیز از هرگونه اقدامی که موجب وهن شیعه می‌شود تاکید داشته‌اند، بر فرهنگ‌سازی عزاداری صحیح تاکید کرد.

وی از هیئت‌های مذهبی خواست تا شیوه مناسب سوگواری را طبق فرامین ائمه اطهار (ع) اجرا کنند و یادآور شد: در جلسات مختلف با مسئولان هیئت‌های مذهبی بر ضرورت مقابله با هرگونه بدعت و خرافه در آیین عزاداری حسینی تاکید شده است.

وی همچنین بر اشاعه پیام‌های عاشورا به‌ویژه برای نسل جوان تاکید کرد و افزود: در ماه محرم و در ایام عزاداری سالار شهیدان، چه بهتر که نسل جوان با شیوه صحیح عزاداری و پیام‌های نهضت حسینی آشنا شوند.

فرماندار شهرستان ورامین در پایان تصریح کرد: دسته‌جات و هیئت‌های مذهبی برای جلوگیری از ایجاد راهبندان و اختلال در عبور و مرور و با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد عظمت و رونق هرچه بیشتر مراسم عزاداری باشیم.

انتهای پیام/2462/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول