اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

عشایر و روستایی نباید آرد 40 هزار تومانی بخرد / تعاون روستایی به وظایفش درست عمل کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عشایر و روستایی نباید با سهل‌انگاری در نظارت‌ها مجبور باشد آرد گران کیسه‌ای 40 هزار تومان خریداری کند.

عشایر و روستایی نباید آرد 40 هزار تومانی بخرد / تعاون روستایی به وظایفش درست عمل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست شورای آرد و نان استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز به ریاست استاندار و با حضور همه مسئولان دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.

در این نشست که درخصوص دو موضوع چگونگی ارائه سهمیه گندم به سه کارخانه آرد استان و نحوه چگونگی توزیع آرد در استان بحث و تبادل‌نظر شد، مصوباتی نیز به همراه داشت.

 سیدموسی خادمی با بیان این‌که نباید به هر دلیل هر یک از کارخانه‌های سه‌گانه آرد در استان تعطیل شوند، اظهار داشت: هدف این است که بدون بیکار شدن کارگران به درستی موضوع سهمیه‌بندی گندم را نیز داشته باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: این بحث از گذشته نیز در کشور بوده که برای مثال نیاز سالانه آرد کشور 11 میلیون تن و ظرفیت کارخانه‌های ما 22 میلیون تن است و این معضل تنها مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد نیست.

رئیس شورای آرد و نان استان ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که هیچ کدام از این سه کارخانه تعطیل نشوند و سهمیه‌های در نظر گرفته شده به صورت عادلانه باشد.

خادمی با بیان این‌که موضوع توزیع آرد روستاییان و عشایر مقوله‌ای حساس و به نوعی خطرناک است، تصریح کرد: مسئولان توجه داشته باشند همه ما وظیفه داریم که اجازه ندهیم این دو قشر آرد گران بخرند و به آن‌ها اجحاف شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: مسئولان مرتبط باید ماهانه گزارش دقیقی در این خصوص ارائه کنند و بازرسی هم به صورت ویژه هر هفته و هر ماه گزارش دهد که آرد چگونه به دست مردم در روستاها و مناطق عشایری می‌رسد.

وی با هشدار نسبت به این موضوع که نباید عشایر و روستایی آرد گران کیسه‌ای 40 هزار تومان بخرند، خاطرنشان کرد: وقتی یک وانت از شهر آرد مصرفی روستایی و عشایر را برای توزیع حمل می‌کند کرایه آن به حدی است که یارانه در نظر گرفته شده برای آرد روستایی و عشایر را هم به خود اختصاص می‌دهد و این‌گونه است که با عدم تدبیر، آرد گران به دست این دو قشر مولد و زحمت‌کش می‌رسد.

خادمی با بیان این‌که تعاون روستایی ملزم است ضعف‌های خود را در این خصوص برطرف کند، یادآور شد: به دنبال سلب اختیار از تعاون روستایی در توزیع آرد عشایر و روستاییان نیستیم بلکه معتقدیم آن‌ها باید ضعف‌های خود را برطرف کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با درخواست توضیح از سوی بازرسی آرد و نان در زمینه کشفیات آرد در استان و چگونگی وارد کردن آن به چرخه مصرف تصریح کرد: این گونه آردها یا باید در اختیار عشایر و روستاییان قرار گرفته و یا این‌که به عنوان مشوق در اختیار واحدهای موفق خبازی قرار گیرند.

انتهای پیام/2571/م40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول