اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خبر داد

برگزاری ویژه برنامه‌های ماه محرم در سپاه استان زنجان

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از برگزاری ویژه برنامه‌های ماه محرم در سپاه استان زنجان خبر داد.

برگزاری ویژه برنامه‌های ماه محرم در سپاه استان زنجان

سید جعفر موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: نقش عزاداری امام حسین (ع) در اسلام راستین و دین تشیع یک نقش بی‌بدیل است.

وی با اشاره به تاکیدات علما و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در برگزاری مراسم سوگواری برای امام حسین (ع) تصریح کرد: اگر توجه کنیم امام راحل در فرمایشات خود صراحتاً اعلام کرده‌اند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌داشته است.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه با اشاره به برنامه‌های سپاه پاسداران اسلامی طی ماه محرم افزود: این نیرو که یک نیروی نظامی و مکتبی است، همواره حضرت امام حسین (ع) را به عنوان بزرگترین پاسدار اسلام برای خود الگو قرار داده و در حرکت پیش رونده خود آن بزرگوار را الگو قرار داده است.

این مسئول با بیان اینکه سپاه پاسداران به عنوان یک نیروی مکتبی در جهان مطرح است، افزود: پاسداران و فرماندهان این نیرو با الگوبرداری از امام حسین (ع) اقدامات عملی را انجام می‌دهند و همواره می‌بینیم که در ایام شهادت ائمه معصومان (ع) و ذکر مصیبت آن بزرگواران در دهه‌های محرم و صفر در همه رده‌های سپاه مراسم عزاداری و سوگواری برگزار می‌شود.

وی به برنامه‌های این نیروی نظامی طی ماه محرم سال‌جاری نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امسال طی ماه محرم مراسم عزاداری امام حسین (ع) در سپاه استان زنجان با قرائت زیارت عاشورا و همچنین سخنرانی، اساتید برجسته برگزار می‌شود.

موسوی با اشاره به موضوعات محوری سخنرانی اساتید سخنران افزود: فلسفه حرکت و قیام امام حسین (ع) از جمله مواردی است که در این مراسم مطرح می‌شود.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم تصریح کرد: امام حسین (ع) برای احیای دین جد خود قیام کردند و حقیقتاً در دوره‌ای که یزید پس از پدرش حاکم شد، چهره اسلام بسیار کمرنگ شد.

این مسئول با اشاره به برخی از دلایل قیام امام حسین (ع) افزود: امام حسین (ع) با قیام آزادانه خود نشان داد که اسلام هرگز ذلت را نمی‌پذیرد.

موسوی در ادامه به اقدامات دشمنان در جامعه کنونی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نیز دشمنان به دنبال فراهم ساختن زندگی با ذلت برای مسلمانان و شیعیان هستند، اما شیعیان آگاه بوده و تن به ذلت نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه عزاداری امام حسین (ع) پس از یک‌هزار و 400 سال تداوم دارد، افزود: این امر نشان می‌دهد که ملت ما آگاه و بصیر هستند و تا سپردن این دین به دست صاحب آن امام زمان (عج) این راه ادامه خواهد داشت.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه‌های ماه محرم سپاه شامل مباحثی همچون امر به معروف و نهی از منکر است، اضافه کرد: با توجیهات انجام شده مداحین موظف شده‌اند که به این امر تاکید داشته و در سخنرانی‌ها این امر را بازگو و تبیین کنند.

وی همچنین با اشاره به پرهیز از خرافه‌گرایی در عزاداری برای امام حسین (ع) افزود: توجیهات مربوط به این امر برای سخنرانان مراسم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال مراسم عزاداری امام حسین (ع) در تمامی شهرستان‌ها و رده‌های سپاه استان برگزار می‌شود، افزود: همچنین هیئت رزمندگان نیز همه روزه برنامه‌های مختلفی را به مناسبت این ایام اجرایی می‌کند.

این مسئول با اشاره به برگزاری جلسات با رده‌های مختلف در زمینه سیاه‌پوش کردن نواحی تصریح کرد: در حال حاضر فضاسازی مناسب در این زمینه صورت گرفته است.

وی همچنین به برگزاری نمایشگاه امر به معروف و نهی از منکر در مرکز استان و شهرستان‌ها اشاره کرد و اذعان کرد: این نمایشگاه در دهه نخست ماه محرم برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تولید برنامه‌های تلویزیونی ویژه این ایام، گفت: این برنامه‌ها از صدا و سیمای مرکز زنجان پخش می‌شود.

انتهای پیام/2308/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول