اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور خبر داد

برگزاری دومین نمایشگاه عکس‌های عاشورایی در اسناد ملی همدان

به مناسبت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و فرا رسیدن ماه‌های محرم و صفر، دومین نمایشگاه اسناد و عکس های تاریخی مرتبط با هیئت‌های حسینی و آیین‌های عاشورایی در مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور برگزار شد.

برگزاری دومین نمایشگاه عکس‌های عاشورایی در اسناد ملی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور، سیدقاسم بلوری اظهار داشت: دومین نمایشگاه اسناد و عکس‌های تاریخی مرتبط با هیئت‌های حسینی و آیین‌های عاشورایی در مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور برگزار شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه که از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر دایر خواهد بود 85 قطعه عکس مربوط به دسته‌های سینه‌زنی، هیئت‌های حسینی، مراسم‌های مذهبی و آیین‌های عاشورایی نظیر تعزیه‌خوانی مربوط به سال‌های یک هزار و 300 تا یک هزار و 365 شمسی به نمایش گذاشته شده است.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور اضافه کرد: این تصاویر با همکاری هیئت‌های حسینی، شورای هیئت‌های مذهبی همدان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت جمع‌آوری شده و در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

وی ضمن درخواست از هیئت‌های حسینی برای همکاری بیشتر با این مدیریت جهت جمع‌آوری اسناد و عکس‌های تاریخی هیئت‌های حسینی و پیرغلامان استان همدان ابراز داشت: در صورت همکاری مطلوب هیئت‌ها و جمع‌آوری اسناد و عکس‌های مورد نیاز، تاریخ هیئت‌های حسینی در همدان در قالب یک کتاب نفیس و به عنوان یک کار تحقیقاتی و پژوهشی منتشر خواهد شد.

این نمایشگاه تا پایان ماه صفر همه روزه (به جز روزهای تعطیل) تا پایان وقت اداری در محل ساختمان این مدیریت (خیابان میرزاده عشقی ابتدای خیابان رکنی) پذیرای علاقمندان خواهد بود.

انتهای پیام/89020/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول