اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا:

کنترل دیابت در شهرضا نیازمند تعامل مردم است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا گفت: به لحاظ این‌که دیابت در سطح شهرضا رشد قابل توجهی داشته، کنترل این بیماری مستلزم تعامل همگانی است.

کنترل دیابت در شهرضا نیازمند تعامل مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الله تنهایی ظهر امروز  در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان شهرضا گفت: اصلاح سبک زندگی و کنترل مداوم قند خون و فشار خون به عنوان مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از بروز بیماری دیابت مطرح است.

وی ادامه داد: براساس مطالعات انجام شده، پنج درصد از جمعیت بالای 30 سال شهرضا به شکلی مبتلا به بیماری دیابت هستند که انتظار داریم با اجرای طرح‌های آموزشی و تعامل همگانی شاهد حل ساختاری این معضل باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا با اشاره به این‌که نارسایی کلیوی آثار مخرب گسترده‌ای را برای خانواده بیماران و نظام بهداشتی و درمانی کشور به همراه دارد، افزود: مطابق تحقیقات انجام شده 12 درصد از جمعیت شهرستان شهرضا در معرض ابتلا به بیماری مزمن کلیوی هستند که باید با درک این وضعیت حساس نسبت به اتخاذ سیاست‌های مناسب در جهت کاهش این موضوع تلاش کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که میزان تولید زباله‌های عفونی در سطح مراکز بهداشتی و درمانی خصوصی رشد قابل توجهی داشته است، ادامه داد: برهمین اساس انتظار داریم با هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط زمینه حل مشکل دفن زباله‌های این مراکز در آینده نزدیک مهیا شود.

تنهایی با اشاره به این‌که مشارکت خیران سلامت در راستای احداث و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی شهرضا رشد قابل توجهی داشته است، افزود: در طول چند سال اخیر با تدابیر هوشمندانه فرماندار تلاش‌گر شهرستان زمینه حضور چشمگیر خیران در بخش‌‌های بهداشتی و درمانی مهیا شده است و امیدواریم همواره شاهد تداوم این رویکرد مثبت باشیم.

در ادامه این مراسم معاون فرمانداری شهرستان شهرضا طی سخنانی با اشاره به این‌که تقویت نظام سلامت از مهم‌ترین مسایل کنونی بشر به شمار می‌رود، اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی در تمامی سوره‌های قرآن کریم بر لزوم سلامت جسمی و روانی انسان‌ها تاکید داشته‌اند و این اصل مهم باید مدنظر اقشار مختلف جامعه قرار بگیرد.

سید حمید بحرینی با اشاره به این‌که اصلاح سبک زندگی نقش بسزایی در بهبود وضعیت سلامت جامعه دارد، عنوان کرد: بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص)، سلامتی و آسایش 2 نعمت بزرگی هستند که باید برای آن‌ها شکرگزار خداوند باشیم.

انتهای پیام/63011/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول