اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس معاونت اجتماعی ناجای لرستان خواستار شد

نهادینه شدن پدافند غیر عامل در میان اقشار مختلف جامعه

کارشناس معاونت اجتماعی نیروی انتظامی لرستان گفت: پدافند غیر عامل باید به عنوان فرهنگ و باور عمومی در میان اقشار جامعه نهادینه شود.

نهادینه شدن پدافند غیر عامل در میان اقشار مختلف جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سعید طهماسبی ظهر امروز در طرح پدافند غیر عامل و طرح بیدارسازی جوانان و نوجوانان باهدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدرسه راهنمایی دخترانه مرصاد محله پشت بازار خرم‌آباد اظهار کرد: مجموعه اقدامات غیر مسلحانه‌ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری و ارتقای پایداری ملی، تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می‌شود را پدافند غیر عامل می‌گویند.

کارشناس معاونت اجتماعی نیروی انتظامی لرستان تصریح کرد: پدافند غیر عامل باید به‌عنوان فرهنگ و باور عمومی در میان اقشار جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری گفت: پدافند غیر عامل از مسائل دفاعی امنیتی است که با توجه به تغییر ماهیت جنگ‌ها، همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند، برای کاهش آسیب‌پذیری تدابیری را بیاندیشند تا در مواقع بروز بحران احتمالی اجرا شود.

طهماسبی پدافند غیر عامل را دفاع در برابر دشمن بدون ابزار نظامی عنوان کرد و اذعان داشت: امروزه دشمن با مهم‌ترین سرمایه هر کشور که منابع انسانی کارآمد آن جامعه است، با عملیات مختلف و ترفندسازی سرمایه انسانی را هدف قرار می‌دهد.

در ادامه کارشناس خانواده معاونت اجتماعی نیروی انتظامی نقش خانواده را مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نقش در راستای پیشگیری از اعتیاد دانست و تصریح کرد: خانواده‌ها باید با آموزش‌های بیشتر و بالا بردن شناخت خود، به درک و آگاهی و تربیت صحیح فرزندان‌شان افزوده و آن‌ها را با خطرات مواد مخدر آشنا و از اسارت در دام اعتیاد بازدارند.

مریم رضایی در ادامه افزود: آلودگی به مواد مخدر و در پی آن اعتیاد در بین جوانان و نوجوانان به سادگی و بیشتر از طریق مصرف سیگار شروع می‌شود، لذا باید بسیار مراقب باشید.

وی گفت: در برابر برخی از دوستان که سیگار به ما  تعارف می‌کنند با قاطعیت «نه» بگویید و از تعارفات بی‌جا و آلوده کننده بپرهیزید.

این مراسم به همت موسسه خیریه باب‌الحوائج (ع) خرم‌آباد و همکاری مدرسه راهنمایی دخترانه مرصاد برگزار شد.

انتهای پیام/2304/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول