اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

عاشورا بهترین الگو برای مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان است

امام جمعه سنندج بر ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ عاشورا در جامعه تاکید کرد و گفت: قیام عاشورای امام حسین(ع) بهترین الگو برای مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان است.

عاشورا بهترین الگو برای مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی بعدازظهر امروز در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج که در دفتر امام جمعه سنندج برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: واقعه‌ای که در دشت کربلا اتفاق افتاده باید در تمامی زمان‌ها بازگو شود.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه مسلمانان افزود: قیام عاشورای امام حسین(ع) بهترین الگو برای مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج بیان کرد: امروزه اسرائیل و آمریکا دشمنان قسم‌خورده اسلام هستند و برای رسیدن به اهداف شومشان دست به هر نوع کشتاری علیه مسلمانان می‌زنند.

ماموستا مجتهدی تصریح کرد: امروز یهودیان و مسیحیان می‌خواهند بر مسلمانان سیطره پیدا کنند و همان واقعه کربلا را تکرار کنند.

وی تاکید کرد: ما باید از واقعه کربلا و قیام امام حسین(ع) و برگزاری این گونه مراسمات معنوی در ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا حسینی بهترین بهره‌ را ببریم چراکه دشمنان از همین معنویت مسلمانان در هراسند.

امام جمعه شهر سنندج در ادامه موضوع حجاب و عفاف به‌عنوان دستور کار دوم جلسه مورد بررسی قرار داد و تصریح کرد: فرهنگ عمومی و بومی امری است واجب که باید تمام افراد جامعه به آن جامه عمل بپوشانند.

ماموستا مجتهدی با اشاره به اهمیت فرهنگ حجاب و عفاف در دین مبین اسلام و تاکیدات آن اظهار کرد: حجاب و عفت باید حتی در شعر، ارکان دین و حرف زدن رعایت شود.

وی گفت: استفاده از پوشش‌های غیراسلامی در سطح کشور به هیچ عنوان متناسب با شان یک کشور اسلامی نیست و به همین دلیل انتظار می‌رود که جوانان ما با هوشیاری بهتری عمل کرده و دشمنان را در راستای رسیدن به توطئه‌های خود ناکام کنند.

امام جمعه سنندج با تاکید بر لزوم رعایت حجاب و عفاف در سطح کشور به ویژه استان کردستان، گفت: انتظار می‌رود که مدیران و مسئولان مربوطه نیز با جدیت بیشتری در این موضوع ورود پیدا کرده و در راستای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف از تمامی ظرفیت‌های در اختیار خود استفاده کنند.

ماموستا مجتهدی بیان کرد: سیاست و فرهنگ حکومت اسلامی باید بر مبنای دستورات دین مبین اسلام باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج تصریح کرد: جوامع اسلامی در صورتی که بر طبق آیات قرآنی و دستورات دینی حرکت نکنند، بدون شک در مقابل دشمنان دین به زانو در خواهند آمد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه باید در مدارس و دانشگاه‌ها به دانش‌آموزان و دانشجویان تذکرات لازم داده شود.

امام جمعه سنندج در پایان افزود: متاسفانه امروز نسبت به گذشته شاهد بی‌حجابی بیشتری در سطح جامعه هستیم به گونه‌ای که پوشش برخی از افراد مخالف شئون اسلامی است.

انتهای پیام/79005/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول