اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت سنندج:

سلفیت و وهابیت امروز منکر عقیدتی هستند/امام حسین(ع) تربیت شده دانشگاه نبوت است

امام جمعه موقت سنندج عقیده منحرف و خارج از صراط مستقیم و شریعت اسلام را منکر عقیدتی خواند و اظهار داشت: امروزه سلفیت و وهابیت نماد عینی منکر عقیدتی هستند.

سلفیت و وهابیت امروز منکر عقیدتی هستند/امام حسین(ع) تربیت شده دانشگاه نبوت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا محمدامین راستی عصر امروز در همایش عاشورائیان حسینی که با حضور شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و حوزه‌های بسیج محلات و هیئت‌های مذهبی و گروه‌های تذکر لسانی در سالن شهدای گمنام سنندج برگزار شد اظهار کرد: فلسفه نهضت و قیام امام حسین(ع) احیای دین اسلام بود که برای قوام و دام این فریضه الهی در جامعه اسلامی جان خود، خانواده و یارانش را فدا کرد.

وی تصریح کرد: این حرکت عظیم اباعبدالله نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تمام کسانی که ادعای آزادی را در سر می‌پرورانند بهترین و بزرگترین الگو و راه روش برای مقابله با ظلم و زور است.

وی عنوان کرد: اباعبدالله الحسین(ع) تربیت شده دانشگاه نبوت و مدرسه پیامبر اکرم(ص) و فرزند کسی که در کعبه آمال انسان‌ها متولد شده، است.

امام جمعه موقت شهرستان سنندج ادامه داد: امام حسین(ع) وقتی بعد از شهادت حضرت علی(ع) دید که دانشگاه نبوت و مدرسه محمدی رو به انحلال می‌رود و افرادی اسلام را مختص خود می‌دانند و هندسه اسلام را بهم زدند، اقدام به قیام علیه این افراد کردند.

ماموستا راستی با اشاره به اینکه هستی، دین و امنیت کنونی ما مدیون حرکت و نهضت امام حسین(ع) است، بیان داشت: اگر اباعبدالله قیام نمی‌کرد امروز از اسلام و قرآن هم نشانی وجود نداشت.

وی با تاکید بر احصای منکرات و معروفات به تمام مسلمانان خاطرنشان کرد: تمامی اعمال پسندیده و شایسته‌ای که از سوی خداوند، پیامبر اکرم(ص) بزرگان و اولیاالله به عنوان معروف معرفی و تعیین شده یقیناً معروف است.

وی به تعدادی از منکرات در جامعه کنونی اشاره کرد و ادامه داد: منکرات، اعتقادی، عقیدتی، کلامی و اخلاقی از جمله منکرات موجود در جامعه حاضر است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سنندج عقیده منحرف و خارج شده از صراط مستقیم و شریعت اسلام را منکر عقیدتی خواند و اظهار داشت: سلفیت و وهابیت امروز نماد عینی منکر عقیدتی هستند.

ماموستا راستی با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن می‌فرماید هر کسی انسانی را بی‌گناه و به ناحق بکشد مثل این است که تمام دنیا را کشته است، تصریح کرد: در فرقه سلفیت و وهابیت فردی به عنوان امیر بدون داشتن ادله احکام الهی حکم کشتن شخصی را صادر کرده و فرد دیگری به سرعت اجرا می‌کند.

وی اضافه کرد: در سلفیت و وهابیت کشتن و قتل هر فردی که باور و اعتقادش با آنها سازگار و همسان نباشد واجب و مال و ناموسش را هم برای خود حلال می‌دانند.

وی با بیان اینکه سلفیت تبلیغی با تکفیری یکی است، عنوان کرد: سلفی‌های تبلیغی افراد را تعلیم و پرورش و بعد تحویل تکفیری‌ها می‌دهند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سنندج خاطرنشان کرد: هر چند سلفیت و وهابیت بین مردم جایگاهی ندارند ولی ما نیز با این منکر عقیدتی به صورت جدی مبارزه نکردیم.

ماموستا راستی ادامه داد: معرفی کردن اعتقادات و باورها و نحوه عملکرد و برخورد سلفی‌ها و وهابی‌ها به مردم توسط روحانیون بهترین روش مبارزه با این منکر عقیدتی است.

وی با اشاره به اینکه سکوت در مقابل منکرات از اخلاق اسلامی به دور است، تصریح کرد: یکی از تهاجمات فرهنگی از بین بردن اخلاق اسلامی بین مسلمانان است.

وی اظهار داشت: پیامبر اعظم(ص) اسوه حسنه است و باید اخلاق این بزرگوار را در خود متجلی و متبلور کنیم.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سنندج اذعان کرد: اگر نحوه زندگی پیامبر اکرم و ائمه اطهار را الگوی خود قرار دهیم بدون شک مشکل اقتصادی هم نخواهیم داشت.

راستی در پایان ادامه داد: نباید منتظر باشیم استکبار جهانی مشکل اقتصادی کشورمان را حل کند، ما خود با عمل به دستورات قرآن و دادن زکات و خمس اموالمان می‌توانیم به خوبی با فقر مبارزه و آن را ریشه‌کن کنیم.

انتهای پیام/79003/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول