اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود:

کم‏توجهی به نماز ظهر عاشورا آفت عزاداری امام حسین (ع) است

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود گفت: کم‏توجهی به نماز ظهر عاشورا آفت عزاداری امام حسین (ع) است و این رویه باید اصلاح شود.

کم‏توجهی به نماز ظهر عاشورا آفت عزاداری امام حسین (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور شاهرود، علی شاهینی در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی افزود: امام حسین (ع) به خاطر نماز که ستون دین است، جنگ را متوقف کرد و به نماز اول وقت پرداخت.

وی افزود: در اخباری از ابصارالعین و بحارالانوار آمده که در روز عاشورا، ابوثمامه صائدی وقتی دید وقت نماز ظهر فرا رسیده، نزد امام حسین (ع) رفت و به او عرض کرد که جانم به فدایت، سپاه دشمن به تو نزدیک شده و به خدا سوگند من باید پیش از تو کشته شوم اما دوست دارم قبل از اینکه خداوند را ملاقات کنم نمازی را که اکنون وقتش رسیده با تو خوانده باشم.

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود افزود: امام حسین (ع) فرمودند که آری، وقت نماز است و زهیر ابن قین و سعد ابن عبدالله پیشاپیش ایستادند و امام با نیمی از اصحاب نماز خوف به جای آورد و در طول نماز، سپاه دشمن آن‎قدر نیزه به سوی آنان پرتاب کردند که به محض پایان نماز، سعد ابن عبدالله به زمین افتاد و به شهادت رسید.

شاهینی گفت: در برخی از هیئت‎های عزاداری، مشاهده می‎شود که حاضر نیستند برای نماز اول وقت که امام حسین (ع) در آن شرایط سخت به اقامه آن پرداخت دست از عزاداری بردارند.

وی گفت: هدف قیام امام حسین (ع)، امر به معروف و نهی از منکر، احیای دین و عمل به حق است و خطبا، مداحان و مسئولان اجرایی هیئت‎های عزاداری امام حسین (ع) باید به اهمیت اقامه نماز ظهر عاشورا به عزاداران حسینی یادآور شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود گفت: گریه کردن، گریاندن، اطعام دادن، سینه‎زنی، عزاداری و سیاه‎پوشی اگر با معرفت و شناخت همراه باشد، وسیله خوبی است تا انسان را به هدف و مقصودش که قرب الهی است، برساند.

شاهینی بیان داشت: خدای نکرده نباید دچار آفت‎های عزاداری شویم و بزرگ‎ترین و اصلی‎ترین آفت عزاداری آن است که ما بدون معرفت و شناخت کامل و دقیق از آداب و مقررات، شروع به انجام عمل و ادامه آن برای مدت طولانی کنیم.

انتهای پیام/2249/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول