اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار خبر داد

رشد 46 درصدی دانـشگاه دریـانوردی و علوم دریایی چابهار

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت: رتبه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در فعالیت‌های علمی و پژوهشی با رشد 46 درصدی طی سه سال گذشته همراه بوده است.

رشد 46 درصدی دانـشگاه دریـانوردی و علوم دریایی چابهار

مــنصور کیانی مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چابهار اظهار داشت: براساس رتبه‌بندی و نظارت پایگاه استنادی جهان اسلام(ISC)) و پایگاه اطلاعات علمی جمهوری اسلامی ایران(SID) این دانشگاه توانست در فعالیت‌های علمی و پژوهشی طی سه سال گذشته به رشد 46 درصدی دست یابد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با اشـاره به فعالیت‌های پنج گانه ارزیابی دانشگاه‌ها که عبارتند از پژوهش، آموزش، وجهه بین‌المللی، تسهیلات و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی است، تصریح کرد: بر این اساس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در حوزه پژوهشی ارتقای چشمگیری داشته است.

وی شـاخـص‎های ایـن ارتقا را شامل کـیفیت پژوهش (تـعداد ارجاعات به مقالات و تـعداد مـقالات)، کارایی پژوهش (کارایی پژوهشی محققان دانشگاه در یک بازه زمانی معین) حجم پژوهش (حجم تولیدات علمی محققان دانشگاه) نرخ رشد (میزان پیشرفت کیفیت تحقیقات منتشر شده دانشگاه در موسسات و مجلات معتبر پژوهشی) نرخ رشد کارآیی پژوهش(میزان پیشرفت کارایی تحقیات اعضای هیئت علمی دانشگاه در سه سال اخیر) و همچنین ثبت نامه‌ها(میزان جوایز دریافت شده توسط دانشگاه) برشمرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار همچنین یادآور شد: در تلاش هستیم با ارتقای کیفیت، حجم و کارایی معیارهای اصلی سنجش پژوهشی دانشگاه، که روز به روز برآن افزوده می‌شود به عنوان یکی از تخصصی‎ترین دانشگاه‌های کشور در حوزه دریانوردی و علوم دریایی در پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی کشور سهم بسزایی داشته باشیم.

کـیانی مقدم خاطرنشان کرد: در این راستا برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت پژوهشی تدوین شده و در حال اجرا است که اثرات آن به خوبی در ارتقای جایگاه پژوهشی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به عنوان قطب تامین کننده نیروی انسانی ناوگان تجاری دریایی و پیشتاز تامین نیروی انسانی علوم دریایی کشور، کاملا مشهود است.

انتهای پیام/75007/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول