اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آرزوی فرماندار بویراحمد

کاش بویراحمد مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد‌ نبود

فرماندار بویراحمد با بیان این که کاش شهرستان بویراحمد مرکز استان نبود، گفت: یک قلم از این محرومیت به راه‌های روستایی برمی‌گردد جایی که تنها 39 درصد راه‌های روستایی ما آسفالته است.

کاش بویراحمد مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد‌ نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد الفونه عصر امروز در نشست فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد با استاندار و معاونین وی اظهار کرد: این شهرستان 38 درصد کل جمعیت استان را در خود جای داده است.

فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه به آماری دیگر از این شهرستان اشاره کرد و گفت: از جمعیت کل 658 هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد 252 هزار نفر آن در شهرستان بویراحمد زندگی می‌کنند.

الفونه افزود: مساحت کل شهرستان بویراحمد به عنوان مرکز استان چهار هزار و 400 کیلومتر است که تعداد 204 هزار نفر از جمعیت در یک سوم از این مساحت زندگی می‌کنند.

فرماندار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از بزرگترین مشکلات این شهرستان را تعداد کم شهرستان‌های آن دانست و گفت: علاوه بر هجوم جمعیت از بخش‌های مختلف این شهرستان به شهر یاسوج، بسیاری از جمعیت بخش‌های دیشموک و قلعه‌رئیسی به عنوان همسایگان ما در شهرستان کهگیلویه به این شهر سرازیر می‌شوند.

الفونه در همین خصوص گفت: باید توجه داشته باشیم که اگر مارگون مرکز شهرستان می‌شد این سیل جمعیت از بخش‌های دیگر به خصوص در شمال و شمال‌غربی استان به جای هجوم به شهر یاسوج ساکن مارگون می‌شدند و امروز مشکلات حاد کنونی را نداشتیم.

فرماندار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از بسیاری کمبودها و محرومیت‌های شهرستان مرکز استان گفت و افزود: تنها به چند نکته اکتفا می‌کنم و همه چیز را نمی‌گویم ولی باید گفت شهرستان بویراحمد تنها مرکز استانی در ایران است که 61 درصد راه‌های روستایی آن خاکی است و 39 درصد راه‌های روستایی آن آسفالته است.

وی با ابراز آرزوی خود در نشست با استاندار و معاونین استاندار گفت: کاش شهرستان بویراحمد مرکز استان نبود چرا که این مرکز استان بودن دردسر زیادی برای مردم ایجاد کرده است.

الفونه در همین ارتباط گفت: شما ببینید که برای مثال بهمئی یکی از شهرستان‌های محروم استان است اما در شاخص مدارس وضعیتی به مراتب بهتر از مرکز استان دارد و یا شهرستان گچساران که 100 درصد راه‌های روستایی آن آسفالته است.

فرماندار شهرستان بویراحمد از تعداد پروژه‌های راکد عمرانی این شهرستان گفت و افزود: 361 پروژه عمرانی نیمه تعطیل و راکد در این شهرستان داریم که تعداد انگشت شماری از آن‌ها برخوردار از اعتبارات ملی هستند.

الفونه از آماری نگران کننده گفت و خاطرنشان کرد: شهر یاسوج به عنوان مرکز استان با 108 هزار نفر جمعیت تنها هشت مسجد دارد.

الفونه به تقسیمات نادرست کشوری اشاره کرد و با بیان این‌که این تقسیمات نادرست موجب توزیع ناعادلانه اعتبارات شده، تصریح کرد: برای مثال گراب لوداب ما با 470 نفر جمعیت به عنوان مرکز بخش در تقسیمات کشوری به عنوان یک شهر است و اعتبارات شهری می‌گیرد اما سرابتاوه با جمعیت 13 هزار نفری بیخ گوش شهر یاسوج هنوز در تقسیمات کشوری یک روستا به حساب می‌آید و اعتبارات روستایی می‌گیرد.

وی از مشکلات ساختاری و زیرساختی فرمانداری‌ها و بخشداری‌های مرکز استان هم گفت و افزود: هر یکی از چهار بخشداری ما تنها یک خودروی نیمه سالم و رو به اسقاط دارند که باید این جمعیت 200 هزار نفری با مساحت بیش از چهار هزار کیلومتر مربعی را پوشش دهیم.

انتهای پیام/2571/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول