اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران خبر داد

برگزاری محفل قرآنی شام غریبان در مسجد مقدس جمکران

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران از برگزاری محفل قرآنی در شب شام غریبان امام حسین (ع) خبر داد.

برگزاری محفل قرآنی شام غریبان در مسجد مقدس جمکران

حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به تشریح برنامه‌های مسجد مقدس جمکران به مناسب ایام تاسوعا و عاشورای حسینی پرداخت و اظهار داشت: معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران برای هرچه با شکوه‌تر برگزار کردن مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) برنامه‌های مختلفی را طرح‌ریزی کرده که در این ایام به اجرا می‌رسند.

وی ادامه داد: برنامه شب تاسوعا در این مکان مقدس پس از نماز جماعت مغرب و عشا با مداحی ذاکر اهل‌بیت (ع) سید جواد میرجعفری آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی زاهدی سخنرانی کردند و قرائت دعای توسل توسط حجت‌الاسلام طباطبایی‌فر همراه با برنامه عزاداری و سینه‌زنی اجرا شد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران افزود: برنامه قرائت زیارت عاشورا در صبح تاسوعا و عاشورا، مراسم عزاداری بعد از نماز ظهر و عصر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میردامادیان و مداحی حاج سید علی حسین‌نژاد و همچنین برنامه مرثیه‌خوانی بعد از نماز مغرب و عشا از جمله برنامه‌هایی هستند که در این ایام به اجرا خواهند رسید.

هاشمی‌زاده همچنین از اجرای نمایش سایه‌نشین آفتاب در مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: مرکز فرهنگی هنری گل نرگس مسجد مقدس جمکران نمایشی را با مضمون شهادت حضرت علی اصغر (ع) به روی صحنه برده است که این نمایش از شب سه‌شنبه آغاز شده و تا جمعه در 2 نوبت صبح و شب در شبستان جدید الاحداث مسجد مقدس جمکران اجرا خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به این‌که زیارت ناحیه مقدسه در ساعت 16 روزهای تاسوعا تا روز یازدهم محرم در این مکان مقدس قرائت خواهد شد، خاطرنشان کرد: خادمین مسجد مقدس جمکران به صورت شبانه‌روزی در این مکان مقدس حضور دارند تا بتوانند به بهترین شکل از عاشقان و دلسوختگان حسینی که برای عرض تسلیت به محضر امام زمان (ع) به این مکان مقدس مشرف می‌شوند، پذیرایی کنند.

انتهای پیام/78009/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول