اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نماز ظهر عاشورا در گلستان

عاشقی پیروان حسین (ع) در عاشورای حسین (ع)

مردم همیشه در صحنه استان گلستان که هر سال راه عاشقی مولایشان را طی می‎کنند امروز در نماز ظهر عاشورا پیشانی خود را بر سجده شکر پروردگار رحمان و رحیم فرود آوردند.

عاشقی پیروان حسین (ع) در عاشورای حسین (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نماز ظهر عاشورا امروز در گرگان به امامت آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی‎ فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان و در شهرستان‎ها نیز به امامت ائمه جمعه برگزار شد.

امروز گلستان ایران همچون دیگر استان‌های ایران زمین، جامه سیاه بر تن کرده و آلاله‎های عزا را بر دوش می‎کشید.

پیر و جوان زن و مرد در غربت مولایشان گریستند و شیون و ناله آنها تا آسمان خروش بر می‎دارد و بانگ الله اکبر از هر کوی و برزن بلند است و این روزها داد دل این است السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع).

باز در روز عاشورا جهان رو سیاه است و هر مسلمان در دل خود فریاد می‎زند که چرا در روز عاشورا نبود در صحرای کربلا تا بجای آورد رسم مسلمانی و دلدادگی و پیش‎مرگی مولایش را.

حس این روزها با روزهای دیگر فرق دارد و حتی در این بین حزن و اندوه ظهر عاشورا اندوهی دگر است که هیچ‎کس نمی‎تواند در این روز غم و اندوه زهرای اطهر را دریابد مگر آنکه داغ برادر دیده باشد.

دسته‎ها و هیئت‎ها را که می‎بینی به وضوح می‌یابی که اینجا تنها برای گروه یا قوم خاص نیست و صف‌های عزا را انسان‎های پا به سن گذاشته پر نکرده است و هیئت‎های سینه‌زنی هنوز پر است از جوانانی که اگرچه دشمن در جنگ نرم شکل و هیبت آنها را مورد هدف قرار داده، اما روح و جان آنها هنوز در تسخیر عشق به اباعبدالله الحسین(ع) است و سرمایه‌گذاری‎های میلیاردی آمریکا در این تهاجم نرم هنوز نتوانسته در جان جوانان این مرز و بوم رسوخ کند این یعنی اینکه هنوز خون حسین تازه است و هنوز این خون بر دل یزیدیان زمان لرزه می‌اندازد.

عاشورا بزرگترین سرمایه نظام مقدس اسلامی است سرمایه‎ای که با آن، امام خمینی (ره) انقلاب کرد و به پشتیبانی این سرمایه انقلاب ایران در زیر این هجمه‎های بزرگ فرهنگی و تحریم و تهدید به گزینه‎های روی میز هنوز رو به جلو در حال حرکت است، چرا که ریشه انقلاب ما از کربلاست و از قیام حسین (ع) است.

اما پیام عاشورا چه بود که امروز بعد از هزار و اندی سال عشق به حسین زنده است و جامعه اسلامی از عشق به حسین سپری ساخته فولادین که هیچ تیر و ترکش و شمشیر و دشنه‎ای به آن رسوخ نمی‎کند؟

آری بزرگترین پیام عاشورا در دل جنگی نا برابر و در سیلی از نیزه و تیروکمان و فشار دشمن برپایی نماز و سجده شکر به درگاه خداوند رحمان و رحیم بوده است.

حسین(ع) با ادای فریضه نماز در سخت‎ترین و زیر رگباری از تیرهای دشمن نماز را بجای آورد تا بر اهمیت ادای فریضه نماز در سخت‎ترین شرایط تاکید کند و فریاد زند ای کسانی که ایمان آورده‎اید نماز را بجای آورید که خداوند بهترین رحمان و رحیم است.

امروز نیز مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار استان گلستان و شهرستان گرگان در جای جای این استان سرسبز در ظهر عاشورا بر سجاده نماز ایستادند و پیشانی را بر سجده شکر به درگاه پروردگار یکتا فرود آوردند تا ادامه دهند راه کسی را که هر سال در محرم برایش بر سر و سینه می‎کوبند.

انتهای پیام/83004/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول