اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ظهر عاشورا

پیمان‌نامه عاشورایی در شهرکرد امضا شد

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: پیمان‌نامه عاشورایی در شهرکرد توسط عزاداران اباعبدالله(ع) امضا شد.

پیمان‌نامه عاشورایی در شهرکرد امضا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ظهر امروز در مراسم نماز ظهر عاشورا در مصلای امام خمینی شهرکرد، اظهار کرد: ظهر امروز ظهر غم و اندوه و حزن آل‌الله و روز گریه برای سرور و سالار شهیدان است.

وی افزود: روز عاشورا روز درس آموختن است زیرا عاشورا دانشگاه نهضت حسینی و محل بصیرت‌آموزی است.

نکونام با بیان اینکه محرم ماه تجدید پیمان با اسلام و قرآن است،‌ گفت: محرم ماه غلبه بر ظلمت، شناسایی کج‌روی‌ها و ماه معرفت و دلدادگی است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری از امضای پیمان‌نامه عاشورایی توسط عزاداران حسینی خبر داد و اذعان داشت: برای زنده نگه داشتن اهداف ایمانی و انسانی این قیام که امام حسین (ع) برای گسترش و احیای آن به شهادت رسید عهدنامه‌ای امضا خواهد شد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: ‌این عهدنامه شامل 23 مورد است و در حقیقت تعهد اخلاقی و شرعی محسوب شده و این پیمان میان امضاکننده و حضرت امام حسین (ع) است.

وی تبعیت نکردن از استکبار جهانی و دشمنان اسلام را یکی از مفاد این تعهدنامه برشمرد و تصریح کرد: تلاش در تقویت و حفظ نظام اسلامی ایران که نشأت گرفته از نهضت حسینی است از دیگر موارد ذکر شده در این پیمان نامه است.

این مسئول یادآور شد: حسین‌بن‌علی(ع) علاوه بر توجه بر برگزاری مجالس عزاداری و اشک‌های ما به همین عهد و پیمان‌های عاشقانه دل بسته است.

انتهای پیام/68006/ی30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول