اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه اراک:

در مذاکرات هسته‌ای حق مسلم ایران به رسمیت شناخته شود

خطیب جمعه اراک گفت: مذاکراتی که در آن حقوق مسلم ایران به رسمیت شناخته نشود هیچ ارزشی نخواهد داشت.

در مذاکرات هسته‌ای حق مسلم ایران به رسمیت شناخته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه اراک اظهار داشت: مسئله حقوق هسته‌ای ایران و حق غنی‌سازی اورانیوم مسئله‌ای نیست که قابل سازش و معامله باشد.

وی تصریح کرد: امروز اگر مذاکره‌ای صورت گیرد به خاطر این است که غرب حق هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسد اما می‌بینیم پشت پرده با فرانسوی‌ها تقسیم کار می‌کنند و سنگ‌اندازی می‌کنند.

خطیب جمعه اراک بیان کرد: مذاکراتی که در آن حقوق ملت به رسمیت شناخته نشود از نظر رهبری و ملت ایران هیچ ارزشی نخواهد داشت.

دری نجف‌آبادی افزود: اسرائیل عضو آژانس نیست اما 400 کلاهک هسته‌ای دارد کشورهای دیگری هم هستند که عضو آژانس نیستند ولی دارای سلاح‌های اتمی هستند و کسی به آنها ایراد نمی‌گیرد. ایران یکی از اعضای فعال آژانس است که استفاده از سلاح‌های اتمی را حرام می‌داند و به تمام قوانین آژانس پایبند است متأسفانه می‌بینیم برای اینکه ایران می‌خواهد از انرژی هسته‌ای استفاده صلح‌آمیز داشته باشد و برای پیشرفت علمی از آن استفاده کند سنگ‌اندازی‌های فراوانی در راه پیشرفت ایران می‌کنند.

وی تأکید کرد: ایران ملتی دارد که یکپارچه پشت سر رهبری حرکت کرده و لحظه‌ای از آرمان‌های انقلاب دست بردار نخواهد بود.

امام جمعه اراک با انتقاد از برخورد دوگانه غرب خاطرنشان کرد: امروز برخورد دوگانه غرب در رابطه با مسائل هسته‌ای، حقوق بشر و در رابطه با تروریسم غیرقابل تحمل است.

دُری افزود: باید از آنها پرسید اگر منافق و تروریسم بد است چرا با منافقین سوریه که مردم بی‌گناه این کشور را به خاک و خون می‌کشند کاری ندارند و یا اگر دموکراسی خوب است چرا اجازه نمی‌دهند در عربستان و بحرین دموکراسی حاکم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت امام حسین (ع) گفت: وجود مبارک امام حسین (ع) قرآن ناطق است، قرآن کتاب خدا و معجزه پیامبر است و زبان قرآن اهل بیت (ع) هستند، پیامبر قرآن را همچون سرمایه‌ای ارزشمند در بین بشریت به یادگار گذاشت.

امام جمعه اراک تأکید کرد: اهل بیت (ع) کلید و چراغ راه هدایت و معلم علم و حکمت هستند و باید از آنها درس انسانیت بیاموزیم.کتاب عاشورا کتاب معرفت و بیداری و جانفشانی در راه خدا است و امروز بیش از هر زمان دیگری اسلام به شجاعت و احیای دین و امر به معروف و نهی از منکر نیازمند است.

وی اظهار داشت: امام حسین برای احیای اسلام و قرآن قیام کرد، جان را فدای اسلام کرد تا در جامعه اسلامی اسلام زنده شود. هنر جامعه اسلامی به این است که اسلام در آن زنده باشد و این درس بزرگ عاشورا است.

انتهای پیام/87001/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول