اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت عنوان کرد

کارنامه زرین صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در محرم امسال

امام جمعه باشت گفت: صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در محرم امسال کارنامه‌ای زرین از خود بر جای گذاشت.

کارنامه زرین صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در محرم امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت با توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پیروی از اوامر و دستورات الهی اظهار کرد: تقوای الهی به معنای حقیقی توجه به کتاب آسمانی قرآن، بیانات اهل بیت (ع) و دو یادگار رسول اکرم (ص) است که توجه به آنان فرد را در زمره متقیان قرار می‌دهد.

وی در خطبه نخست به مواردی از عظمت و نقش حضرت زینب کبری در واقعه عاشورا پرداخت و اذعان کرد: پس از واقعه عاشورا حضرت زینب احیاگر دین اسلام و پیام‌رسان قیام عاشورا بر بشریت بوده است.

امام جمعه باشت با بیان این جمله تاریخی که «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود»، اذعان کرد: اگر خطبه‌خوانی و سخنان حضرت زینب کبری پس از شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در کوفه و شام نبود، واقعه کربلا در همان خاک دفن می‌شد و بشریت از اهداف قیام امام حسین (ع) آگاه نمی‌شدند.

عبودی با اشاره به دو مسئولیت سنگین حضرت زینب (س) پس از حادثه کربلا گفت: سرپرستی و نگهداری از فرزندان و دردانه‌های آل‌علی(ع) و همچنین انجام رسالت بزرگ الهی که با هدف بصیرت‌افزایی و آگاه بخشی به امت پیامبر و بشریت است، از وظایف سنگین آن حضرت بود.

خطیب جمعه باشت با اشاره به سخنرانی‌های حضرت زینب در کوفه و شام خاطرنشان کرد: شجاعت زینب در خطبه‌خوانی و سخنرانی در راستای آگاه بخشی به مردم و بیدار کردن بشر از غفلت در حالی که در اسارت بوده‌اند، علی‌گونه بود.

وی ادامه داد: نقش آن حضرت در احیای دین اسلام و آگاهی‌بخشی و بیدارسازی بشریت پس از واقعه کربلا آن‌قدر عظیم و برجسته بود که حق بزرگی بر دین اسلام دارد.

خطیب جمعه باشت در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم دین‌مدار و مؤمن شهرستان باشت در مجالس و مراسمات عزاداری سیدالشهداء (ع) در این ایام ابراز داشت: مشارکت چشم‌گیر مردمی در تجمعات شهرستانی به خصوص مراسم بزرگ روز تاسوعا و عاشورای حسینی در این شهرستان بیانگر حب و ارادت مردم باشت به اهل بیت (ع) است.

عبودی در ادامه سخنان خود از یوسف افشارنیا مدیرکل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای برگزاری مراسم ایل سوگوار در سطح استان و پخش زنده عزاداری شهرستان‌ها در شبکه‌های سراسری و استانی نهایت تقدیر و تشکر را به عمل آورد و این گونه فعالیت‌ها را خدمت به عزادارن سیدالشهدا (ع) اعلام کرد.

وی در پایان سخنان خود در خطبه دوم به مناسبت 24 آبان‌ماه مصادف با روز ملی کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و ضمن تبریک این هفته به عموم مردم، نهاد کتابخانه‌ها را یک نهاد فرهنگی برشمرد و حمایت از آن را امری مهم در حفظ فرهنگ ملی و دینی اعلام کرد.

انتهای پیام/82007/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول