اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت‌ مدیره نظام ‌مهندسی استان کردستان:

جایگاه مردم به عنوان مهره‌ اصلی شهرسازی تبیین شود

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی استان کردستان با اعلام اینکه شهروندمداری به مدیران استان نیازمند است، افزود: این یک فکر بوده و باید به مردم اجازه داد به‌ عنوان بازیگران و مهره اصلی شهرسازی وارد شوند.

جایگاه مردم به عنوان مهره‌ اصلی شهرسازی تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هوشمند علیزاده عصر امروز در همایش شهرسازی که در دانشگاه کردستان و با حضور مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: مردم عملاً در شهرسازی جایگاهی ندارند و مفهوم شهروندی که ارزش‌های شهرسازی را برساند جا نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه حلقه‌های گمشده زیادی بین مردم و مسئولان وجود دارد که بخشی به خود مردم بر می‌گردد، گفت: ما در محلات در این زمینه کاری نکرده‌ایم.

علیزاده از وجود لایه بین شورا و مردم خبر داد و افزود: هنوز ارتباط واقعی بین مردم و شورا بوجود نیامده است.

وی ادامه داد: شناسایی افراد مختلف و جا‌انداختن مفهوم شهری را دارا هستیم با شعار امسال هم دانشگاه و هم مدیریت اجرایی استان بسترها باید مهیا شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان با اشاره به شعار شهرسازی تغییر گفتمان شهرسازی دولت‌محور به شهروندمحور، بیان داشت: برای اجرایی‌ کردن این شعار باید در دو سطح گام برداریم.

علیزاده خاطرنشان کرد: مردم هستند که شهرها را می‌سازند و ما شهرسازان باید تسهیل‌گری کنیم چراکه مردم مهره اصلی شهرسازی هستند.

وی به تأثیرگذاری گروه تخصصی شهرسازی نظام مهندسی که یکی از لایه‌های تخصصی بعد از دانشگاه است اشاره کرد و گفت: برای زندگی انسان باید جامعه تشکل‌ها قوی و پربار باشد.

به گفته این استاد دانشگاه گروه شهرسازی چون نوپاست در سال 82 با تعدادی اندک تشکیل شد اما در حال حاضر 40 نفر متخصص دارد که بستر خوبی را برای استان فراهم کرده است.

علیزاده با بیان اینکه کارهایی که در طول این یک دهه انجام شده باید مدیریت اجرایی استان از آن حمایت کند، گفت: افراد متخصص در سازمان نظام مهندسی می‌توانند حرفه شهرسازی را پیاده کنند و این خود نیازمند بسترسازی در استان است.

وی اعمال چارچوب‌های نظارتی بر گروه شهرسازی را کامل برشمرد و گفت: در رشته معماری و عمران کارهایی انجام شده است اما شهرسازی بسیار گسترده است زیرا به محیط زیست انسان برمی‌گردد.

عضو هیئت ‌مدیره سازمان نظام مهندسی استان در ادامه گفت: طرح تفکیک، طرح انطباق ساختمان و طرح‌های شهری مصوب شده اما در بخش اجرا مشکل داریم و اجرا ناقص انجام می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: بیشترین مشکلات و تخلف‌های صورت گرفته به خصوص کمیسیون ماده 100 و ماده پنج به دلیل عدم اجرایی کردن این طرح‌هاست.

انتهای پیام/79014/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول