اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

پیش‌بینی برداشت 34 هزار تن مرکبات از باغات کهگیلویه و بویراحمد

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت بالای این استان در تولید مرکبات گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 34 هزار تن انواع مرکبات در سال جاری از باغات مرکبات استان برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 34 هزار تن مرکبات از باغات کهگیلویه و بویراحمد

زواره آزادپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به وضعیت مساعد مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد برای رشد و بازدهی مرکبات اظهار داشت: سطح زیر کشت باغات مرکبات استان 7 هزار و 900 هکتار است که بالغ بر 5 هزار و 200 هکتار از این میزان بارور هستند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال زراعی جاری 4 هزار تن لیمو ترش از باغ‌های کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی برداشت شد.

وی با بیان این‌که زمان برداشت محصول لیمو ترش از اواخر شهریور تا نیمه اول آبان است، ابراز داشت: در حال حاضر زمان برداشت دیگر محصولات باغ‌های مرکبات استان مانند پرتقال، نارنگی و لیموشیرین نیز فرا رسیده است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مهم‌ترین دلیل کاهش برداشت لیموترش استان را سرمازدگی باغ‌های لیمو در سال‌های گذشته عنوان کرد و افزود: با عملیات اصلاحی و تغذیه مناسب بخش زیادی از باغات احیاء شدند که امید می‌رود در سال‌های آتی شاهد رشد میزان تولید لیموترش در استان باشیم.

آزادپور با اشاره به روند مثبت عملیات اصلاحی که برای باغات لیمو در استان به دنبال داشت، تصریح کرد: تاکنون باغ‌های لیموی اصلاح شده استان 30 درصد بازدهی را داشتند.

این مسئول در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از پیش‌بینی برداشت 34 هزار تن مرکبات در سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به حساس بودن مرکبات به سرما انتظار می‌رود کسانی که قصد احداث باغ مرکبات دارند از پایه‌های مقاوم به سرما استفاده کنند تا در ادامه کار خود دچار ضرر و زیان نشوند.

وی با بیان اهمیت به کار گیری اصول مهندسی نوین در باغداری بیان کرد: کشاورزان باید در همه حال از مشاوره مهندسین جهاد کشاورزی استفاده کنند.

انتهای پیام/82008/ک20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول