اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد:

زمینه کارآفرینی در حوزه فرهنگ فراهم شود

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‏‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید زمینه کارآفرینی و کسب درآمد در حوزه فرهنگ فراهم شود.

زمینه کارآفرینی در حوزه فرهنگ فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین نوش‏‌آبادی ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: استان زنجان نه تنها در حوزه دین و معارف و وابستگی و تمسک به اهل‌بیت (ع) و ولایت ممتاز بوده بلکه در سایر حوزه‏‌های فرهنگ و ادب نیز اثرگذار و مطرح بوده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از موقعیت‏‌های ویژه موجود در استان زنجان از جمله مراسم عزاداری هشتم محرم در سطح کشور و جهان از مقبولیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: هشتم محرم علاوه‏ بر اینکه برای استان زنجان یک نقطه عطفی در ارادت به اهل‌بیت (ع) محسوب می‎شود برای ملت ایران نیز روز مهم و مورد توجهی به شمار می‏‌رود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‏‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه افرادی از بیش از 20 کشور جهان در مراسم هشتم محرم استان زنجان حضور یافته و شاهد برگزاری این مراسم باشکوه بودند، عنوان کرد: این عزاداری یک امتیاز بسیار بزرگی برای استان در کنار سایر امتیازات محسوب می‏‌شود.

نوش‌آبادی با اشاره به اینکه عمق تمدنی استان زنجان گویای توجه و اهتمام جدی صاحبان فکر و اندیشه به موضوع فرهنگ و هنر بوده است، ادامه داد: آثار موجود در استان زنجان بیانگر این است که این استان فرهنگ و هنر دوست ریشه در اعماق تاریخ دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بر اساس اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بیش از یک‌هزار هنرمند فعال در این استان فعالیت دارند که با این اداره کل همکاری داشته‏‌اند، یادآور شد: تعداد هنرمندان استان بیش از این آمار است.

وی با بیان اینکه پیشبرد برنامه‏‌های فرهنگی در حوزه‏‌های دینی، معارف، قرآن، عترت و سایر بخش‎های هنری از مهم‏ترین مسئولیت‏‌ها به شمار می‏‌رود، اظهار داشت: همه باید با همدلی و همکاری در این راستا و برای رسیدن به اهداف تلاش کنیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‏‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه همه سازمان‏‌ها و دستگاه‏‌هایی که خود را عضو قافله فرهنگ و هنر می‏‌دانند باید برای رسیدن به مقاصد همکاری کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه در شرایط کنونی امکانات محدود بوده و اداره کشور سخت است، نباید در همه امور فرهنگی صرفاً وابسته به دولت بود.

نوش‌آبادی با تاکید بر اینکه باید با بکارگیری همه امکانات و ظرفیت‏‌ها در جامعه فضایل اخلاقی ایجاد کرد که اساس آن نیز ایمان است، گفت: زمانی می‏‌توانیم از استقلال فرهنگی برخوردار باشیم که جامعه از فشارها و هجمه‏‌های دشمنان مصون باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ما همه چیز را از قرآن داریم و باید برای ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کنیم، تصریح کرد: تعمیق فرهنگ عترت و ولایت نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی زنده نگه‌داشتن اندیشه‏‌های دینی و سیاسی امام راحل را در جامعه از دیگر اهداف برشمرد و افزود: باید فرهنگ را به سمت بهره‎وری اقتصادی پیش برد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‏‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید زمینه‏‌های کارآفرینی در حوزه فرهنگ فراهم شود، عنوان کرد: باید فرهنگ نیز اقتصادی شده و زمینه کسب درآمد در این حوزه ایجاد شود.

نوش‌آبادی با تاکید بر جدی گرفتن موضوع اوقات فراغت در جامعه، اظهار داشت: همه دستگاه‏‌ها باید در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت همکاری‎های لازم را داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به موضوع صدور محصولات فرهنگی ادامه داد: استان زنجان نیز این قابلیت را دارد که محصولات فرهنگی تولیدی خود را صادر کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر درآمدزایی در بخش فرهنگ مورد توجه باشد باید برای صادرات محصولات فرهنگی نیز زمینه‏‌سازی شود، افزود: این امر یک پویایی در عرصه فرهنگ و هنر ایجاد می‏‌کند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه با اشاره به سوابق ناصر مقدم مدیرکل جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: باید خط‌کش سیاسی را کنار گذاشت و با خط‌کش دین و اعتقاد برای اجرای برنامه‏‌ها و اهداف عمل کرد.

انتهای پیام/73006/م40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول