اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد

چشم طمع سارقان به جیب پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: 10 نفر از سارقان خشن افراد کهنسال اصفهان دستگیر و تحویل مراجع قانونی شدند.

چشم طمع سارقان به جیب پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها

ستار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اصفهان به دستگیری سارقان حرفه‌ای در اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: بدترین نوع سرقت در جامعه که سارقان و اشرار می‌توانند داشته باشند، سرقت از افراد کهن‌سال، بی‌دفاع و ضعیف است.

وی افزود: سارقان به عنف از کهنسالان با توسل به خشونت حتی در مواقعی که خشونت‌ها منجر به آسیب‌های جسمی و روحی شدید به قربانیان نیز شده است، اقدام به سرقت طلاجات و وجه ‌نقد کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: در پی وقوع سرقت‌هایی از این دست در شهر اصفهان و چند شهرستان همجوار، تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی اصفهان در این زمینه آغاز و با پیگیری و تلاش شبانه‌روزی باند بزرگ از این افراد شامل شش مرد و چهار زن شناسایی و دستگیر و اموال مسروقه به ارزش 300 میلیون تومان از آنان کشف شد.

وی ادامه داد: متهمان به ده فقره سرقت از منزل افراد کهنسال اقرار نموده و شکایت شکات نیز اخذ شده است.

خسروی اضافه کرد: در مخفی‌گاه این افراد تعدادی شیشه مشروبات الکلی کشف شد و این در حالی است که برخی از اعضای باند معتاد به مواد مخدر بودند.

وی با بیان اینکه اموال طلا و نقره از این افراد کشف و ضبط شده است، اضافه کرد: زن‌های دستگیر شده در این باند ابتدا قربانیان خود را شناسایی و اطلاعات لازم را در اختیار سایر اعضای باند برای ارتکاب سرقت قرار می‌دادند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه تحقیقات از سارقان کماکان ادامه دارد، گفت:  این سارقان در سرقت‌ها بدترین نوع خشونت را از خود نشان می‌دادند که  دستگیری این افراد نشان داده اکثرا سابقه‌دار هستند.

وی با تأکید به اینکه قانون نیز مجازات خود را در خصوص این افراد اعمال می‌کند، تصریح کرد: پلیس فرماندهی انتظامی اصفهان از تمامی ظرفیت خود برای دستگیری این نوع سارقان استفاده می‌کند تا احساس امنیت را به شهروندان هدیه کند.

خسروی تأکید کرد: توصیه می‌شود افراد، پدر و مادر کهنسال خود را تنها نگذارند و در انتخاب پرستار و یا خدمتکار نهایت دقت را داشته باشند.

وی در پایان اضافه کرد: کهنسالان نیز دقت کنند از تردد افراد غریبه به منازل خود پرهیز و تا افراد را شناسایی نکردند در را باز نکنند.

انتهای پیام/63012/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول