اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صندوق بیمه کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

افزایش تعرفه بیمه محصولات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی

مدیر صندوق بیمه کشاورزی آذربایجان‌شرقی از افزایش تعرفه بیمه محصولات کشاورزی خبر داد.

افزایش تعرفه بیمه محصولات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر مکاری ظهر امروز در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی به تشریح آمار عملکرد سطح بیمه در سال‌های گذشته پرداخته و خواستار همکاری هر چه بیشتر اعضای ستاد برای افزایش سطح کیفی بیمه در بخش فروش بیمه‌نامه و ارزیابی خسارت برای سال زراعی جدید شد.

وی با بیان اینکه برای بیمه محصولات باغی نیز تا پایان آذر و دی مهلت در نظر گرفته شده است، افزود: برای بیمه کردن دام‌ها نیز فرجه زمانی خاصی وجود ندارد و دامداران می‌توانند برای بیمه دام‌های خود از حوادث مختلف اقدام کنند و در این خصوص بهره‌برداران می‌توانند به نمایندگی‌های مختلف صندوق در شهرستان‌ها برای تحت پوشش قرار گرفتن محصولات خود مراجعه کنند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان با بیان اینکه تعرفه‌های جدید بیمه چند روزی است ابلاغ شده است، ادامه داد: با آغاز سال زراعی جدید و آغاز کشت محصولات پاییزه، حق بیمه و حداکثر تعهد بیمه‌گر محصولات زراعی پاییزه برای اجرا در سال زراعی 93-92 به استان‌های کشور اعلام شد که از نکات بارز حق بیمه‌های سال جاری، افزایش تعهد بیمه‌گر در تمام محصولات پس از 3 سال ثابت بودن آنها است.

وی با بیان اینکه تعرفه بیمه زراعت گندم دیم از یک میلیون 200 هزار ریال در هر هکتار به دو میلیون ریال و گندم آبی مکانیزه از سه میلیون و 500 هزار ریال به پنج میلیون و 400 هزار ریال افزایش یافته است گفت: محصولات کشاورزی که به روش تمام مکانیزه تولید می‌شوند از پنج میلیون و 300 هزار ریال به هفت میلیون و 400 هزار ریال، مکانیزه از پنج میلیون ریال به هفت میلیون ریال و نیمه مکانیزه از سه میلیون و 700 میلیون ریال به پنج میلیون و 200 هزار ریال افزایش یافته است.

پرداخت 550 میلیارد ریالی خسارت به کشاورزان آذربایجان‌شرقی

مکاری با بیان اینکه پارسال 550 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان استان پرداخت شده است، ادامه داد: امسال نیز در مجموع برای پرداخت 325 میلیارد غرامت برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرفته است که در بخش زراعی 24 میلیارد ریال، باغی 184 میلیارد ریال و در بخش دامی استان نیز 117 میلیارد ریال خسارت برآورد شده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان در پاسخ به اینکه چرا میزان غرامت پرداختی و خسارت وارده به بیمه‌گذاران اختلاف دارد، افزود: بیمه‌گذاران خود را محق می‌دانند که معادل خسارت وارده به محصول تحت پوشش بیمه غرامت دریافت کنند ولی به دلایل مختلفی این امکان وجود ندارد و فاصله بین خسارت و میزان ریالی پرداخت غرامت وجود دارد و در صورت رعایت برخی از اصول و تکنیک‌های بیمه‌ای توسط بیمه‌گذار این فاصله به حداقل کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بیمه‌نامه‌ها بر اساس خسارت وارده به محصول تنظیم می‌شود، افزود: در هر مرحله از تولید، مبلغ غرامت معادل ارزش محصول در زمان وقوع خسارت لحاظ می‌شود در صورتی که تصور بیمه‌گذار از غرامت، کل خسارتی است که تا انتهای تولید به محصول وارد شده است.

مکاری در پاسخ به گلایه مدیران جهادکشاورزی در شهرستان‌ها درباره فرمول‌های محاسبه غرامت‌ها افزود: برآورد خسارت بر مبنای مقایسه عملکرد مزارع در مناطق مختلف و با میانگین عملکرد در دوره آماری است که با همکاری مدیریت‌های جهاد کشاورزی در استان انجام می‌شود و این درصد برای فرد یا مزرعه خاصی برآورد نشده بلکه بر اساس میانگین است و قابل تغییر نیست.

وی با بیان اینکه تعیین تعرفه‌ها در دست ما نیست، افزود: امیدوارم مدیران جهادکشاورزی در شهرستان‌ها در فرصت باقی مانده با تشکیل کارگروه بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان‌ها بتوانند در توسعه کمی و کیفی بیمه‌کنندگان نقش اساسی ایفا کنند.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول