اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد قزوین خبر داد

انعقاد تفاهمنامه بین کمیته‌امداد و تعاون‌وکار قزوین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین از انعقاد تفاهمنامه مشترک کمیته‌امداد امام خمینی (ره) و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین خبر داد.

انعقاد تفاهمنامه بین کمیته‌امداد و تعاون‌وکار قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت صفری ظهر امروز در دیدار با مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: این نهاد تلاش می‌کند به منظور رفع محرومیت و فقر با رویکرد سلامت و توانمندسازی خانواده‌های محروم نسبت به ارتقای سطح زندگی، تأمین خوداتکایی، تقویت و رشد ایمانی و حفظ کرامت انسانی نیازمندان اهتمام ورزد.

وی افزود: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر مبارزه با فقر و حمایت از مستضعفان به عنوان مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی ایران و رویکرد ویژه دولت؛ انتظار می‌رود وضعیت معیشتی نیازمندان و زمینه‌های کسب درآمد مناسب، سطح رفاهی و برخوداری آنها از نظر کمی، کیفی و بهداشتی ارتقا یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین تصریح کرد: در این میان از همه مهم‌تر احساس منزلت اجتماعی و کرامت انسانی این جمعیت مؤثر در انقلاب اسلامی و عرصه دفاع مقدس است که امیدواریم با همکاری بین بخشی از دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط ارتقا یافته و موجب افزایش امید به زندگی و کاهش احساس فقر آنها شود و جامعه به صورت پویا به سمت رشد و توسعه بیشتر گام بردارد.

صفری توضیح داد: به منظور استفاده از تمام ظرفیت‌های استانی و منطقه‌ای، مدیریت یکپارچه ارائه خدمات حمایتی به نیازمندان، ایجاد هماهنگی و جلوگیری از هم‌پوشانی و هدر رفت امکانات و سرمایه‌ها، سند کاهش فقر استان هم‌سو با سند ملی فقر و هدفمند کردن یارانه‌ها تهیه و به تصویب کار گروه اجتماعی استانداری رسیده است.

وی ادامه داد: سند کاهش فقر استان سعی دارد در راستای رویکرد دهه چهارم انقلاب (عدالت و پیشرفت) با هم‌افزایی امکانات، توانمندی‌ها و منابع و تشریک مساعی بین بخشی در بسترهای موجود، در توسعه یافتگی اجتماعی اقتصادی جامعه قدم برداشته و در حد امکان به مقوله فقر بپردازد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین اضافه کرد: این سند فعالیت‌هایی که دستگاه‌های مختلف استانی و منطقه‌ای در راستای ارائه خدمات یکپارچه به نیازمندان برای کاهش فقر می‌توانند ارائه کنند، را ساماندهی کند.

صفری خاطرنشان کرد: این تفاهمنامه به منظور همکاری‌های دو جانبه بین کمیته امداد استان قزوین و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شده است.

وی اضافه کرد: البته هدف اصلی این تفاهم‌نامه گسترش فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه با استفاده از ظرفیت‌های مناسب هر دو دستگاه و تهیه و تدوین نظام جامع خدمات‌رسانی و ساماندهی امور نیازمندان با رویکرد توانمندسازی آنان از سوی کمیته امداد امام خمینی با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و جلوگیری از گسترش فقر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین اعلام کرد: حفظ و ارتقای عزت و کرامت انسانی نیازمندان و خدمت گیرندگان، ارائه خدمات درمانی، ایجاد اشتغال پایدار، ایجاد روحیه خودباوری در میان خانواده‌های تحت حمایت، فراهم آوردن زمینه‌های اصلاح و بهبود روش‌های ارائه خدمات به نیازمندان از اهداف دیگر اجرای تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی است.

صفری اظهار داشت: ایجاد شرایط و زمینه‌های لازم برای کاهش تدریجی مددجویان مستمری‌بگیر تحت حمایت دستگاه‌های حمایتی، زمینه‌سازی برای هم‌افزایی، انسجام و هماهنگی بیشتر در بین دستگاه‌های حمایتی و اجرایی استان و حذف موازی‌کاری‌ها در راستای ارائه خدمات منسجم و بهینه، ایجاد زمینه بروز توانایی‌های خانواده‌های تحت حمایت در راستای توانمندسازی آنان و پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر از دیگر اهداف مورد انتظار در اجرای این تفاهم‌نامه است.

وی ادامه داد: با اجرای این تفاهم‌نامه انتظار می‌رود؛ تدابیر و هماهنگی‌های لازم برای جلوگیری از پیامدهای ایجاد فقر ناشی از تبعات برنامه‌ریزی‌های سازمانی ایجاد شود، همکاری در طرح برکت امداد، همکاری در طرح اکرام ایتام امداد، همکاری، تعامل و حضور در جشن‌های امداد از جمله جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها و مشارکت در اطعام و افطاری مددجویان و ایتام، همکاری در طرح مفتاح‌الجنه (بازدید مسئولان و کارکنان دستگاه‌ها از منازل مددجویان) و همکاری در طرح محسنین حمایت‌های مادی و معنوی از خانواده‌های نیازمند و تحت حمایت انجام و گسترش یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین همکاری در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، مشاغل خانگی و قرض‌الحسنه بانکی و پرداخت حق‌الزحمه کارورزان و همکاری جدی در کاریابی برای مددجویان از طریق شرکت‌ها، مؤسسات، سازمان‌ها و دفاتر کاریابی را از دیگر انتظارات کمیته امداد استان قزوین در اجرای این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

صفری ادامه داد: همکاری و مساعدت در پرداخت تسهیلات به مددجویان و تشکیل تعاونی از سوی آنان، همکاری در خرید مایحتاج از محل کالابرگ‌‌ها و بن‌های مددجویی از طریق تعاونی‌ها، همکاری در تعاونی‌های سهام عدالت و همکاری در شورای هماهنگی رفاه و تأمین اجتماعی از دیگر انتظارات جدی این نهاد در اجرای این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/2667/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول