اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

پخش کامل خطبه‌های نماز جمعه گچساران اثرگذار در رفع محرومیت‌ها

اکنون نماز جمعه گویاترین تریبون برای بیان محرومیت‌های گچسارانی شده که 25 درصد نفت کشور را تولید می‌کند و رسانه‌ای از جمله صدا و سیما می‌توانند با پخش کامل آن قدمی بزرگ در راه رفع محرومیت‌ها بردارند.

پخش کامل خطبه‌های نماز جمعه گچساران اثرگذار در رفع محرومیت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، نماز جمعه مهم‌ترین و کارآمدترین پایگاه اساسی دینی و پایگاه بزرگ عبادی، تبلیغی و جهادی اسلام می‌باشد و حضور انبوه مردم در نماز جمعه تجلی ایمان و نشانه اسلام دوستی آنان به شمار می‌رود.

با توجه به این‌که وظیفه اصلی امام جمعه به عنوان رکن اصلی هر شهری اقامه نماز جمعه، قرائت خطبه، پرداختن به مسائل و مشکلات دینی، مذهبی، معیشتی و اقتصادی مردم بوده انعکاس و انتشار خطبه‌های نماز جمعه از طریق رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در معرفی مشکلات و معضلات در حوزه‌های مختلف به مدیران و مسئولان یک شهر، استان و در بسیاری از موارد مسئولان رده بالای کشوری دارد.

بی‌شک و تردید برطرف کردن مشکلات، نارسایی‌ها و موانع پیشرفت یک منطقه با اتحاد، انسجام و همدلی مردم در سایه تلاش و تخصص مسئولان آن منطقه تحقق می‌یابد که البته نخستین و اساسی‌ترین گام در برطرف کردن مشکلات و نارسایی‌ها، شناسایی و معرفی مشکلات از طریق کارگروه‌‌های تخصصی ادارات همچنین  انتقال بسیاری از مشکلات اقتصادی، معیشتی، فرهنگی و مذهبی توسط مردم به مقام امام جمعه و انعکاس نظرات و درخواست‌های مردم از طریق تریبون نماز جمعه یک شهرستان است.

خطبه‌های نماز جمعه گچساران با توجه به موقعیت خاص و استراتژیک این شهرستان در اقتصاد کشور و وجود برخی مشکلات و معضلات از جایگاه و حساسیت خاصی در میان دیگر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد برخوردار است.

به‌گونه‌ای که خطیبان جمعه این شهرستان در بسیاری از موارد مسائل و مشکلات منطقه‌ای به ویژه شهرستان گچساران را بازگو کرده و خواهان پیگیری و رسیدگی به این مسائل و برطرف کردن مشکلات هستند.

متأسفانه در بسیاری از مواقع سخنان خطیبان جمعه گچساران در حوزه مشکلات معیشتی، اقتصادی، فرهنگی، مذهبی، عمرانی و تخصصی این شهرستان مورد بی‌مهری و سانسور! برخی از رسانه‌ها قرار گرفته و سخنان فرامنطقه‌ا‌ی و کشوری امامان جمعه آن هم به صورت خلاصه انعکاس می‌یابد.

خطبه‌ها و سخنان انتقادی و دلسوزانه امامان جمعه گچساران به ویژه حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی در زمینه وجود محرومیت گچساران در حوزه‌های مختلف از جمله مسائل عمرانی، بیکاری، فرهنگی و مذهبی بارها به صورت برجسته و کامل از طریق خبرگزاری فارس منتشر شده است اما صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نماینده رسانه ملی، تنها اقدام به پخش چند جمله از خطبه‌ها آن هم در زمینه موضوعات کلان کشور و جهان در بخش‌های خبری خود بسنده می‌کند.

این امر سبب عدم اطلاع‌رسانی دقیق و مطلوب به بینندگان و مسئولانی می‌شود که به هر علتی موفق به حضور در نماز جمعه نشده‌اند.

البته عملکرد بسیار مطلوب صدا و سیمای مرکز استان در تولید و پخش برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از جمله پخش مستقیم مراسم‌های عزاداری دهه محرم شهرستان‌ها و پوشش مناسب برنامه‌های ویژه ماه محرم بر کسی پوشیده نیست.

هدف از انتشار این یادداشت نیز نفی عملکرد صدا و سیما در حوزه‌های مختلف نیست؛ اما لزوم توجه جدی صدا و سیما به مشکلات، معضلات و نارسایی‌های منطقه‌ای و شهرستانی که در خطبه‌های نماز جمعه استان به ویژه شهرستان گچساران مطرح می‌شود، در بخش‌های خبری این مرکز کاملا احساس می‌شود.

==============

یادداشت از کورش رضایی

==============

انتهای پیام/82014/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول