اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر امور عشایر شهرستان نیشابور:

قشلاق عشایر نیشابور آغاز شد

رئیس دفتر امور عشایر شهرستان نیشابور گفت: عشایر این شهرستان همه ساله از اواسط آبان‌ماه با سرد شدن تدریجی هوا برای قشلاق به نواحی سرخس، میامی، بردسکن و کاشمر سفر می‌کنند.

قشلاق عشایر نیشابور آغاز شد

جعفر مسلمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: قشلاق عشایر این شهرستان با 370 خانوار و جمعیت 2 هزار و 100 نفر از دو ایل توپکانلو و ورانلو آغاز شد.

وی با بیان اینکه عشایر این شهرستان در زمان میان‌بند (زمان میان ییلاق و قشلاق) به حومه نیشابور می‌روند، ادامه داد: عشایر از اول خردادماه به مدت 60 روز برای ییلاق به ارتفاعات بینالود و سرولایت می‌روند.

رئیس اداره تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور با اشاره به اینکه عشایر این شهرستان دارای 45 هزار راس دام سبک، 600 کلونی زنبور عسل و 20 هزار مرغ بومی هستند، اضافه کرد: کره، کشک، عسل و ماست از دیگر تولیدات عشایر این شهرستان است.

مسلمی با اشاره به اینکه این اداره با دادن دام امانی و تسهیلات کوتاه‌مدت برای خرید علوفه به عشایر کمک می‌کند، اظهار کرد: جهاد کشاورزی هزار و 170 راس دام سبک را به صورت امانی به عشایر داده تا کمکی به سودآوری بیشتر این قشر کرده باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد شرکت توزیع آرد، کپسول گاز، اعطای حدود 100 میلیون کمک بلاعوض برای ایجاد انبار ذخیره علوفه از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه و در اختیار گذاشتن مالکیت شرکت برای عشایر با نام شرکت ذخایر انقلاب از دیگر اقدامات این اداره برای عشایر این شهرستان است.

رئیس دفتر امور عشایر شهرستان نیشابور ادامه داد: ترویج فرهنگ مصرف کنسانتره، اعزام کارشناس دام برای رصد مراحل پرواربندی دام، برگزاری کلاس‌های آشنایی با پرورش زنبور عسل، تغذیه و بیمه دام، تولیدات گیاهان دارویی و صنایع دستی از دیگر اقدامات این اداره برای عشایر شهرستان است.

مسلمی گفت: عشایر نیشابور برای نخستین بار در استان خراسان رضوی در راستای ترویج پرورش مرغ بومی گام برداشته‌اند.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول