اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

الاخبار خبر داد

تصمیم «داعش» برای انجام حملات انتحاری علیه حزب‌الله

یک روزنامه لبنانی با استناد به اطلاعات امنیتی اعلام کرد گروه تروریستی داعش تصمیم دارد علیه حزب‌الله در لبنان عملیات انتحاری انجام دهد.

تصمیم «داعش» برای انجام حملات انتحاری علیه حزب‌الله

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه لبنانی «الاخبار» در گزارشی نوشت که اطلاعاتی امنیتی در دست است که نشان می‌دهد گروه تروریستی موسوم به «داعش» (دولت اسلامی عراق و شام) اخیرا تصمیم گرفته است علیه مواضع شیعیان در لبنان حملات انتحاری انجام دهد.

بر اساس این گزارش، شخصیت‌های سنی که حول محور حزب‌الله لبنان هستند نیز از این هدف‌گیری‌ها در امان نخواهند ماند.

اطلاعات موجود نشان می‌دهد که تروریست‌های سوریه به طور جدی قصد دارند، مقابله با حزب‌الله را به داخل اراضی لبنان بکشانند.

این فرضیه با اعترافات «حسان .م» که از سوی دستگاه اطلاعاتی لبنان در یکی از شهرکهای «البقاعیة» دستگیر شده بود، تقویت شد. وی اعتراف کرده که به افرادی وابسته به این گروه تروریستی خودرو فروخته است. یک خودروی بمب‌گذاری‌شده نیز در منطقه «المعمورة» در ضاحیه جنوبی توقیف شد که هنوز به اسم «ابوعبدالله العراقی» امیر گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی» بود.

بر اساس این گزارش، گروه تروریستی دولت اسلامی به سرکردگی «ابوبکر البغدادی» علیه لبنان اعلام جنگ کرده است. هرچند که احتمال وجود هماهنگی میان این گروه و گردان‌های «عبدالله عزّام» نیز وجود دارد. 

اطلاعاتی امنیتی به دست آمده نشان می‌دهد که سران گردان‌های عزام قصد دارند که همانند اقدامی که دیروز علیه سفارت ایران در لبنان انجام دادند، علیه حزب‌الله نیز وارد عمل شوند.

بر اساس این گزارش، اتاق عملیات مشترک «ماجد الماجد» شیخ سعودی و «توفیق طه» شیخ فلسطینی حتی لحظه‌ای برای انجام چنین اقدامی علیه حزب‌الله به خود تردید راه نخواهند داد. به ویژه که بیانیه‌های هشداری متعددی برای شیعیان و حزب‌الله لبنان درباره حضورشان در سوریه صادر کرده‌اند.

از سوی دیگر مسئول گروه تروریستی موسوم به «جبهة النصرة» در «القلمون» سوریه نیز اعلام کرده است: اگر مجبور شویم برای جنگ با حزب‌الله وارد لبنان خواهیم شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول