اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی تویسرکان خبر داد

دریافت نشان ملی صنایع دستی توسط هنرمند تویسرکانی

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان از دریافت نشان ملی صنایع دستی توسط هادی تشکینی برای نخستین بار در شهرستان در رشته حکاکی روی سنگ خبر داد.

دریافت نشان ملی صنایع دستی توسط هنرمند تویسرکانی

محمدجواد فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تویسرکان، از اخذ نشان ملی توسط هادی تشکینی هنرمند هنر حکاکی بر روی سنگ خبر داد و اظهار کرد: این هنرمند تویسرکانی پس از گرفتن مجوز از سازمان میراث‌ فرهنگی با توجه به کیفیت و ویژگی‌های منحصر به فرد اثر با گذر از مراحل شهرستانی و استانی برای داوری و دریافت نشان ملی معرفی شد.

وی با بیان اینکه داوری بر تولیدات هنرمندان توسط چند سازمان متولی انجام می‌شود، بیان کرد: کیفیت کار، طبیعی بودن مواد اولیه، منحصر به فرد بودن، خلق اثر با دست، استفاده از نمادهای سنتی و ایرانی از شاخص‌های مهم در انتخاب آثار برای دریافت نشان ملی است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان یادآور شد: آثار هادی تشکینی به دلیل دارا بودن همه شرایط فوق در رشته تراش سنگ همراه با 19 هنرمند دیگر از استان همدان موفق به دریافت نشان ملی شد.

وی با تاکید بر اینکه نشان ملی یک اعتبار هنری و تولیدی برای صنعتگران محسوب می‌شود، اذعان کرد: نشان ملی یک برند خاص و اصالت برای تأیید کیفیت تولیدات، امتیازی ویژه برای شرکت هنرمند در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها و عرضه موفق تولید در بازار فروش نسبت به دیگر آثار برای صاحب این نشان است.

فتحی افزود: نشان ملی به دو اثر هادی تشکینی با عناوین تابلو سنگ «دعای گوشه‌نشینان» غزلی از حافظ و تابلو حکاکی «سوره کوثر» تعلق گرفت.

وی با اشاره به اینکه دو اثر از هادی تشکینی برای دریافت نشان جهانی صنایع دستی از سازمان یونسکو ارسال می‌شود، خاطرنشان شد: مراحل اولیه کار انجام شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان با اشاره به اینکه هادی تشکینی در حال گذراندن دوره فوق ممتاز خوشنویسی است، یادآور شد: هادی تشکینی با سابقه 17 سال کار خوشنویسی در سبک‌ نستعلیق، در عرصه سنگ‌تراشی فعالیت می‌کند.

وی در پایان متذکر شد: شناسایی هنرمندان برجسته در رشته‌های مختلف در برنامه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان قرار دارد.

انتهای پیام/89010/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول