اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

سی و ششمین دوره مسابقات قرآن آذربایجان غربی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: همزمان با 6 تا 9 آذر مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

سی و ششمین دوره مسابقات قرآن آذربایجان غربی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام احمد اصغرنژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مرحله استانی سی و ششمین مسابقات قرآن کریم از شش تا 9 آذر برگزار شده و مراسم اختتامیه نیز 9 آذر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و تبلیغات سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم از تاریخ 25 مرداد ماه آغاز شد و در 31 شهریور ماه پایان یافت.

اصغرنژاد ادامه داد: ثبت‌نام این مسابقات نیز از اواخر مرداد تا اواسط مهر ماه انجام شده و مسابقات در بخش مرحله شهرستانی در مهر ماه برگزار شد. حدود 300 نفر از 17 شهرستان آذربایجان غربی به مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن راه یافتند.

این مقام مسئول به مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و یادآور شد: مرحله استانی این مسابقات در رشته‌های ترتیل، قرائت، مفاهیم و حفظ قرآن برگزار خواهد شد.همزمان با این مسابقات، مسابقات مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، اذان و ابتهال در آذر ماه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: سهمیه متسابقین در سی و ششمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و  مفاهیم قرآن کریم 62 هزار و 500 نفر بوده که در سال 91، 40 هزار نفر بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی عنوان کرد: مسابقات در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می‌شود.

اصغرنژاد با بیان اینکه سه نفر از هر رشته به مرحله استانی راه یافتند، تصریح کرد: از برگزیدگان استانی طبق سهمیه اعلام شده از هر رشته یک نفر به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزود: این افراد بعد از موفقیت در مسابقات کشوری به مسابقات بین المللی راه خواهند یافت.

اصغرنژاد اذعان داشت: رشته‌های مورد مسابقه در مقطع سنی زیر 16 سال در مرحله شهرستانی شامل ترتیل، قرائت، اذان، حفظ یک جزء، حفظ دو و نیم جزء، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم بود. رشته‌های مورد مسابقه در مقطع سنی بالای 16 سال در مرحله شهرستانی شامل ترتیل‌، قرائت، اذان، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم، مدیحه سرایی و ابتهال بود.

اصغرنژاد گفت: در مرحله استانی در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال در بخش خواهران و برادران شامل ترتیل، قرائت، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم است.

انتهای پیام/61005/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول