اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهم‌ترین مشکل زارعان آذربایجان‌شرقی اعلام شد

قیمت بالای نهاده‌های تولید و عدم پاسخگویی به موقع بیمه کشاورزی به تعهدات

دبیرخانه کشاورز آذربایجان‌شرقی گفت: قیمت بالای نهاده‌های تولید و همچنین عدم پاسخگویی به موقع بیمه کشاورزی به تعهدات، از جمله مهم‌ترین مشکل زارعان استانی است.

قیمت بالای نهاده‌های تولید و عدم پاسخگویی به موقع بیمه کشاورزی به تعهدات

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مصطفی قنبری پیش از ظهر  امروز در حاشیه جلسه ستاد گندم آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: باید در سند توسعه بخش کشاورزی استان، یک دوره 20 ساله مد نظر بوده و بر اساس برنامه‌ریزی مدون امر توسعه بخش مدیریت، تا ارتقاء شاخص‌های کشاورزی قابل تعریف و درچارچوب آمار دقیق قرار گرفته و از آن بهره‌برداری شود.

وی ادامه داد: مشکل کمبود آب در بخش کشاورزی، بهره‌برداران را در تامین آب مورد نیاز با مشکل مواجه و افزایش شوری آب چاه‌های کشاورزی، را به مخاطره انداخته و ضرورت مدیریت بهینه این منابع اصلی تولید در کنار تغییر الگوی کشت در اراضی حاشیه دریاچه ارومیه، بیش از بیش محسوس و اهمیت آن هر روز افزایش می یابد.

دبیرخانه کشاورز استان آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: باید با مطالعات دقیق در بخش کشاورزی، خلأ‌ها و حلقه‌های مفقوده اقتصادی مشخص و با توسعه تعامل با تشکل‌ها درکنار ترغیب بخش خصوصی برای توسعه فعالیت در این بخش، پایداری لازم در کشاورزی حاصل شود. 

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت مراکز دانشگاهی و تحقیقی برای تقویت مطلوب برنامه‌های حوزه خواهد توانست تاثیر بسزایی در پیشرفت کشاورزی منطقه را به دنبال داشته و محقق گرداند.

قنبری در ادامه گفت: محوریت توسعه بخش کشاورزی استان بسیار مهم و ایجاد زمینه برای تعامل بین بخشی کشاورزی می‌تواند تاثیر درازمدت خود را با بهبود روش و شیوه های تولید، عرضه و درآمد حاصل از تلاش بهره‌برداران را مشخص و مشکلات تولید را به حداقل کاهش دهد.

وی تاکید کرد: قیمت بالای نهاده‌های تولید و همچنین عدم پاسخگویی به موقع بیمه کشاورزی به تعهدات، از جمله مهم‌ترین مشکل زارعان استانی بوده است.

دبیرخانه کشاورزان استان آذربایجان‌شرقی با تقدیر از تلاش‌های انجام گرفته از سوی سازمان جهادکشاورزی در تامین به موقع نهاده‌ها گفت: عدم پرداخت به هنگام غرامت خسارت وارده به کشاورزان، رغبت بهره‌برداران به توسعه پوشش بیمه‌ای سطوح زیر کشت در فصل زراعی جاری را به صورت معناداری با کاهش شدید مواجه و لازم است در سطح کلان نسبت به حل این معضل اقدام عاجل صورت پذیرد.

انتهای پیام/60002/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول