اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد

بازارچه محصولات کشاورزی، عامل مهم در حذف واسطه‌ها و افزایش درآمد تولیدکنندگان

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: مردم حق دارند که محصولات بخش کشاورزی را با قیمت مناسبی از مراکز خرید تهیه کنند و راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه مستقیم پاسخی مناسب به نیاز مصرف کننده و در کنار آن تحقق‌یابی حذف واسطه‌ها است.

بازارچه محصولات کشاورزی، عامل مهم در حذف واسطه‌ها و افزایش درآمد تولیدکنندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان پیش از ظهر امروز در نشست با مسئولان تشکل‌های صنفی بخش کشاورزی استان اظهار کرد: منظور اصلی از راه‌اندازی مراکز فروش عرضه مستقیم محصولات کشاورزی دسترسی مردم به محصولات مورد نیاز تولید شده در بخش کشاورزی با قیمت و کیفیت مناسب بوده و تلاش بر این است با همکاری و تعامل تمام نهادهای ذیربط اجتماعی این امر مهم در استان نهادینه و علاوه بر ایجاد بستر حمایتی از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، با حذف واسطه‌ها، این سازمان بتواند در مدیریت برنامه‌های توسعه بخش کشاورزی گام‌های محکم‌تری را تجربه کند.

وی ادامه داد: این امر از یک سو از تولیدکننده حمایت کرده و از دیگر سو با عرضه بدون واسطه محصولات کشاورزی از مصرف کننده حمایت کرده و در نتیجه می‌تواند بر قیمت و نحوه توزیع محصولات کشاورزی تاثیر مثبت داشته و همچنین روند واسطه‌گری را کنترل و آن را کاهش بخشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: اعتقاد بر این است که اجرای این طرح خواهد توانست تاثیرات شگرفی در مدیریت قیمت محصول با تضمین سود لازم تولید کننده ایجاد و بی‌تردید رسیدن به توسعه پایدار اقتصادی، آرمانی متعلق به تمام ملت بوده و اجرای طرح‌ها و سیاست‌های مطرح در این زمینه، همواره نیازمند تلاش و کوشش همگانی با تعامل و همدلی نهادهای اجتماعی بوده و خواهد بود زیرا تجربه نشان داده است که هیچ نهادی بدون حمایت و پشتیبانی مردم و سایر نهادها، در اجرای سیاست‌ها نمی‌تواند به صورت کاملی موفق عمل کند.

محمدیان افزود: تعاونی‌های تولیدی و تشکل‌های بخش کشاورزی باید تلاش بیشتری انجام داده تا توان لازم برای فروش محصولات خود به شیوه‌ای همسو با توسعه این بخش مهم را حاصل و سازمان جهادکشاورزی نیز با همکاری تعاون روستایی استان حرکت برای ایجاد غرفه‌ها برای فروش تولیدات بخش کشاورزی را آغاز و تلاش دارد این اقدام نه بصورت مقطعی، بلکه به شکلی دائمی بتواند بخش عمده نیازهای رو به ازدیاد بازارهای مصرف استانی را به شکلی مدبرانه و جامع پاسخ گوید.

وی گفت: عرضه محصولات کشاورزی از طریق مراکز عرضه مستقیم علاوه بر حذف واسطه‌ها، سبب کاهش فاصله تولید تا مصرف، انتقال ارزش افزوده محصولات کشاورزی به کشاورزان و عرضه محصولات تولیدی با کیفیت مطلوب به مصرف کنندگان خواهد شد.

انتهای پیام/60002/ک30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول